המזרחן פרופ' אייל זיסר (אוניברסיטת תל אביב) התייחס היום (שלישי) בתכניתו של אראל סג"ל ויוסי יהושוע ב-103FM למתיחות בגבול הצפוני מול ארגון הטרור חיזבאללה והאפשרות לכך שהמצב יחמיר. "חיזבאללה מורתע, אבל גם אנחנו מורתעים", טען. "אחרי 7 באוקטובר, נוצר לנו חלון הזדמנויות שבו הוא מורתע יותר, כי אנחנו מוכנים לשלם את המחיר. יש גם את הצד השני של המטבע, לראשונה מקום המדינה ממשלת ישראל מפנה יישובים. אנחנו משחקים את המשחק שלו, זה נוח לו ולנו. אני חושב שאפשר להגביל את המערכה בלבנון ולהשיג הישגים משמעותיים בלי ללכת למלחמה כוללת, זה מסוכן". 

לקראת עימות אפשרי: כך נראה ארסנל הנשק הקטלני של חיזבאללה
ימי לחימה בצפון: האם ניתן להרחיק את חיזבאללה מעבר לליטני?

"כל הלבנונים, כולל בני העדה השיעית, לא רוצים מלחמה", הבהיר. "הם רואים מה קורה בעזה ואין להם חשק שעזה תהיה גן עדן לעומת ביירות. ברשתות החברתיות הפוליטיקאים הלבנונים אומרים שהדבר האחרון שהם צריכים זו מלחמה. נסראללה וחמאס הם אותו דבר אך לא אותו הדבר כי יש הרבה הבדלים. נסראללה הוא אדם שאנחנו מכירים הרבה שנים, חיזבאללה זה ארגון לבנוני ולא פלסטיני. אם נסראללה יחליט כי האיראנים נורא ירצו, והוא ישתכנע, אז יכול להיות". 

בהמשך, הוסיף: "אני חושב שיש מערכה בדרום, אני עוד לא רואה אותה נגמרת. צה"ל עושה מלאכה טובה, אבל אני לא רואה אותה מסתיימת. למרות הצהרות ראש הממשלה ואחרים, בואו נראה מה קורה בשטח. צה"ל כיתר את צפון הרצועה, אך בדרום הרצועה חמאס ממשיך לפעול. צה"ל צריך לסיים את המלאכה בעזה, ומתוך אותו שיקול של התכנון המבצעי של הצבא ומה הוא חושב מבצעית שנכון, צריך לחשוב לפני שהולכים בו זמנית. בעזה כל שנה התברר לנו שזה לא הולך. הלכנו לעופרת יצוקה, אחר כך עמוד ענן ואחרי צוק איתן. מיטוט חמאס זה דבר משמעותי, אך מצד שני - מה חיזבאללה יכול לעשות? את חלון ההזדמנויות הוא פספס. גם אם יתערב, זה לא יגרום לכך שלא נמשיך בעזה".