במחוז ירושלים במשטרה הפיקו לקחים מאירועי העבר בתחומי הר הבית והניסיונות של קיצוניים מוסלמים להסית לטרור, לעורר הסלמה ופרובוקציות, ובמטרה להימנע מהכנסת כוחות משטרה גדולים וניהול מערכה בתוך תחומי הר הבית, כפי שכבר אירע בעבר, הנחה מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן על תגבור משמעותי של הכוחות ומערכים בתוך העיר העתיקה ובאזור הר הבית בכל ימות השבוע ובעיקר בימים שישי שבהם פוקדים אלפים את הר הבית.

"הגיבור שלנו": מאות הגיעו להלוויתו של סמ"ר עדי מאלכ חרב שנפל ברצועה עזה
לראשונה - גדוד מעורב של לוחמות ולוחמי חילוץ מתמרן ברצועה | תיעוד

נבהיר כי המשטרה, בניגוד לימים שבשגרה, מבצעת בידוק קפדני ומונעת כניסה של מפרי סדר, מוכרים או מבקרים שלא ניתן לזהותם ובכך מבחינתה היא מונעת אירועים חריגים גדולים בשטח ההר.

חשוב לציין כי היערכות שכזאת דורשת הצבה ופריסה רחבה ביותר של כוחות המבצעים את הבידוק, גם במעגל החיצוני בסביבת העיר העתיקה וגם במעגל הפנימי בכניסה לתחומי הר הבית. 

נדגיש כי התפילות מתקיימות כסדרן, וממילא בתקופת המלחמה הצטמצם מספר המבקרים באופן משמעותי, ובמסגרת הבידוקים הקפדניים פוחת עוד יותר מספר המבקרים בהר הבית והסדר נשמר באופן מוחלט. 

עולה כי במשטרה ובמערך הביטחון עושים ככל שניתן להימנע מפתיחת זירות נוספות בתקופת המלחמה, ואם בשגרה פעלה המשטרה במגננה והגיבה להתרחשויות בתחומי ההר, מאז פרוץ המלחמה ובמשך שישה שבועות היא פועלת כמסכלת מבעוד מועד ומגיבה רק לאירועים חריגים קטנים כמו תליית דגל תמיכה בטרור בשטח ההר או ניסיונות להפר סדר.  

גורם בכיר במחוז ירושלים במשטרה ציין: "מאז תחילת המלחמה מחוז ירושלים הגביר את הפריסה והבידוק הביטחוני המתבצע בעיר העתיקה בירושלים, בשערי הכניסה לעיר העתיקה ובשערי הכניסה להר הבית. המטרה הינה למנוע כניסה של גורמים מזיקים ומפרי סדר לעיר העתיקה ובפרט למקומות הקדושים כולל הר הבית. לצורך כך, במהלך כל השבוע ובפרט בסופי השבוע פועלים יותר שוטרים ולוחמי מג"ב באזור האמור על מנת למנוע הכנסה של אמצעים וכניסה של מפרי סדר פוטנציאלים להר הבית. חשוב להדגיש שכל התפילות של המוסלמים מתקיימות כסדרן בכל ימות השבוע, לרבות ימי שישי בהם מגיעים אלפי מתפללים. יחד עם זאת, במשטרה לא לוקחים סיכונים ועושים כל מה שניתן כדי למנוע תהלוכות הסתה, מפגני הסתה, הפרות סדר והכנסת אמצעים אסורים לתחומי הר הבית".