מלחמת חרבות ברזל: עיתון הפייננשל טיימס דיווח היום (שני) על מימדי ההרס שגרמו תקיפות צה"ל ברצועת עזה. מתוך ניתוח של סרטונים, דיווחים חדשותיים ותצלומי לווין מעריך העיתון כי כמחצית מהמבנים בצפון רצועת עזה ובעיר עזה ספגו נזק ניכר או נהרסו, ושכונות שלמות על מסגדיהן, השווקים ובתי הספר שלהן נחרבו.

היום ה-45: צה"ל חיסל שלושה מפקדי פלוגה של חמאס, נמשך הירי השוטף לדרום
אריאל בן משה ז"ל נפל ברעים בבית האחרון שנשאר לטהר: "נכנס רגלית כי היה שם ילד"

מהנתונים עולה כי בצפון רצועת עזה נפגעו 40%-51% מהמבנים ובעיר עזה 39%-50% מהמבנים ספגו נזק ניכר. בדרום הרצועה, שבה צה"ל טרם הרחיב את הפעילות הקרקעית והאווירית, מימדי ההרס צנועים יותר: באיזור דיר אל באלח במרכז הרצועה וחאן יונס בדרום נהרסו כעשירית מהמבנים, ובאיזור רפיח 5%-7.8% מהמבנים.

מוקדם יותר היום דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי צה"ל נערך לפעילות נרחבת גם בדרום רצועת עזה. מהדיווח עולה כי בימים האחרונים רמזו קצינים בכירים בצה"ל שרבים מלוחמי חמאס נמלטו לדרום עם התקדמות צה"ל בצפון, וחלק מהמנהיגים מסתתרים ביישובים צפופי האוכלוסין או במנהרות התת-קרקעיות בדרום.

עוד עולה מהדיווח כי תוכנית צה"ל לתמרון בדרום הרצועה דומה לזו שהופעלה בצפון, אך היא צפויה להיות מסובכת יותר בגלל התושבים העזתים הרבים שנמלטו לאזור זה. בתוך כך, ארצות הברית קוראת לישראל לדחות את תוכנית ההסלמה בדרום עד אשר תיערך כראוי להגנת האוכלוסייה האזרחית.