מאז מתקפת הפתע הרצחנית מעזה מתפרסמים עוד ועוד עדויות לסימנים מקדימים שהיו יכולים למנוע את טבח 7 באוקטובר. ב-N12 פורסם הערב (חמישי) כי קצינה זוטרה ב-8200 הזהירה שחמאס מתכנן אירוע חדירה המוני לישראל. מפקדיה ענו לה: "את מדמיינת".

לקראת ביצוע העסקה: כך חמאס יפעיל עלינו טרור פסיכולוגי
רגע לפני הפסקת האש בעזה: התסריט שעלול להבעיר את הצפון

הקצינה חיברה במהלך השנה החולפת סיפור מעשה, קרי תסריט שמורכב מפסיפס של מידע מודיעיני גולמי, ואמרה כי היא רואה בחומרה תרחיש שאליו חמאס מתכונן. התרחיש כלל אירוע חדירה המוני שחזה את מה שהתרחש ב-7 באוקטובר. היא פנתה למפקדיה, אך אלה לא עשו דבר.

בשבוע שעבר פורסם ב"חדשות סוף השבוע" עדויות חדשות של תצפיתניות, ששירתו סמוך לגבול עזה. בעדויות התצפיתניות מספרות איך במשך חודשים הן התריעו שוב ושוב על שינויים שהן רואות בשטח, שדורשים התייחסות מיוחדת והנפת דגלים אדומים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לטענתן, הן סיפרו למפקדיהן שיש אימונים, חריגות והכנות סמוך לגבול. בין היתר הן תיארו איך יותר ויותר אנשים שלא פקדו את האזור הזה פתאום מגיעים אליו, איך חקלאים שהיו מגיעים יום אחר יום לעבד את השדות פתאום לא מגיעים למקום ומתחלפים באחרים, ובעיקר שהן מזהות תכונה אחרת, כזו שגרמה להן לצלצל בכל בפעמונים.

אותן תצפיתניות חשו שלא מקשיבים להן, שלא סופרים את מה שהן רואות. היו בהן כאלה שהחליטו להתריע בפני אחד המפקדים הבכירים בגזרה, וזו התגובה שקיבלו ממנו: "אני לא רוצה לשמוע עוד פעם על השטויות האלה. אם שוב תציקו עם הדברים האלה, אתן תעמדו למשפט".

תגובת דובר צה"ל על המקרה: "צה"ל פועל ונלחם בימים אלו, בארגון הטרור הרצחני חמאס ברצועת עזה. כלל המפקדים והחיילים ממוקדים במשימה זו בלבד, כדי להשלים את מטרות המלחמה. לאחר סיום המלחמה ייערך תחקיר מפורט ומעמיק בנושא לבירור הפרטים עד תם".