בתיעוד שהופץ הערב (חמישי) ע"י ארגון הטרור חמאס, נראה ירדן, אב משפחת ביבס, ממקום שהותו בשבי, כאשר הוא מקריא הודעה שככל הנראה הוכתבה לו ע"י שוביו. בהודעה הוא מתייחס ליתר בני משפחתו כמתים, זאת בהמשך להודעת הטרור הפסיכולוגי שפרסם חמאס אמש. נזכיר כי בצה"ל אמרו כי אין כל אימות לטענת חמאס. 

לאחר שחרור מייה ועמית - מחכים לשמונה חטופים נוספים; יירוט בנתיבות
סוף סוף עם אמא: מייה שם התאחדה עם משפחתה בישראל | צפו בתיעוד המרגש

בתוך כך, לאחר טענות חמאס כי הילדים כפיר ואריאל ואמם שירי כבר אינם בין החיים, בישראל פעלו אמש בנסיון לשחרר את אב המשפחה ירדן, כך דווח הערב בחדשות 12. על פי הדיווח, לאחר קבלת רשימת המשוחררים החדשה, התקיים ניסיון ישראלי דרך קטר ומצרים על מנת להצליח במהלך. 

עם זאת, המאמצים נכשלו, בעקבות סירובו של ארגון הטרור בסוגיה. ירדן נחטף בנפרד מאשתו ושני ילדיו הקטנים. זמן קצר לאחר שנחטף, פורסמו תמונות שבהן הוא נראה פצועה בידיו וברגליו. 

לאור טענות חמאס, במודיעין הישראלי מעריכים כי אין היתכנות לכך שהמשפחה נהרגה בתקיפות חיל האוויר. בני משפחת ביבס הפכו לסמל בינלאומי לאכזריות חמאס, שלמרבה החרדה חטף לידיו אפילו את כפיר בן העשרה חודשים. כזכור, מוקדם יותר השבוע נטען שחמאס העביר את בני המשפחה לידי ארגון אחר ברצועה, ולכן עכשיו הוא אינו מצליח להגיע אליהם. 

בעקבות הודעת חמאס בנושא שינוי מצבם של משפחת ביבס, ברשתות ערביות טענו אתמול כי נוצר מתח גובר בין הפלגים השונים בחאן יונס שברצועת עזה.

כעת משערים שהסיבה למתיחות בין חמאס ליתר הפלגים בחאן יונס, התמקדה בכפיר בן ה-10 חודשים ובאריאל ביבס, בן ה-4 זאת לאחר שלטענת הפלסטינים סינוואר דרש מהפלגים למסור לידו את בני המשפחה וסורב. 

בעקבות כך, דובר צה"ל עדכן הערב כי נציגי צה"ל שוחחו עם בני המשפחה, והודיעו כי צה"ל בוחן את מהימנות המידע. עוד נמסר מהודעת דובר צה"ל כי "האחריות לבטחונם של כלל החטופות והחטופים ברצועת עזה מוטלת באופן מלא על ארגון הטרור חמאס. חמאס מסכן את החטופות והחטופים ובהם תשעה ילדים. חמאס נדרש להחזיר אותם מיידית לישראל. צה״ל פועל בכל האמצעים, המודיעיניים והמבצעיים, על מנת להשיב את החטופות והחטופים הביתה".

יוסי שניידר, קרוב משפחתה של שירי, סיפר ל"מעריב":  "התחושות נוראיות, ציפינו בכל יום לבשורה שהם ישובו הביתה, כל יום מחכים לרשימה ומתאכזבים מאוד מחדש. אנחנו מצפים לטלפון המיוחל שיבשר לנו שהם ברשימה, אבל הוא לא הגיע".

עוד הוסיף כי "גם אם הציפיות היו נמוכות, קיווינו מאוד שהם יהיו ברשימת המשוחררים. אבל אנחנו לא מתנהלים מול גוף מסודר כמו מדינה, אלא מול ארגון טרור שמשחק משחקים פסיכולוגיים".