מאז שפרצה המלחמה בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר, ישראל מנהלת בחזית הצפונית מלחמת התשה מול ארגון הטרור חיזבאללה וסניף חמאס בלבנון. לאורך המלחמה עד כה, תקף צה"ל בדרום לבנון והשמיד מטרות של שני ארגוני הטרור. בתוך כך, היום (ראשון) דיווח העיתון "אל-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, כי התקיפות שאירעו היום בדרום המדינה הזכירו את הקרבות של מלחמת לבנון השנייה והיו המשמעותיות ביותר עד כה.

מקורות בדרום לבנון מסרו לעיתון כי קצב התקיפות היה המשמעותי ביותר מתחילת המלחמה, וכי בעשרת הימים האחרונים הגבירה ישראל התקיפות, תוך שהיא משתמשת בעיקר בארטילריה וכלי טיס בלתי מאוישים ופחות תקיפות בעזרת מטוסי קרב. כמו כן, טענו המקורות, כי נראה שישראל החליטה להרחיב את שטח האש, וכי חיזבאללה גם הרחיב מצדו את טווח המטרות שלו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפות בעיירה עיתרון בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

מוקדם יותר היום, פוליטיקאי בכיר בארגון חיזבאללה הלבנוני אמר כי תקיפות אוויריות ישראליות בדרום לבנון סימנו "הסלמה חדשה" אליו הגיב הארגון ב"סוגים חשים של תקיפות", כך דיווחה היום סוכנות הידיעות 'רויטרס'. חבר בפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, חסן פדלאללה אמר כי ההסלמה "לא תרתיע את ההתנגדות בלבנון מלהמשיך להגן על ארצה ולתמוך בעזה". חיזבאללה הגיב להסלמה בסוגים חדשים של תקיפות, בין אם זה "באופי הנשק (המשומש) או האתרים הממוקדים", הוסיף.

הרמטכ״ל סייר היום בעוצבת הגליל (91) עם מפקד האוגדה, תת-אלוף שי קלפר וקיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבות והגדודים בגזרה. הרמטכ"ל אמר: "על החזרה לכל היישובים, גם בדרום וגם בצפון - אחד, צריך לחזור למצב אחר, ולחזור גם לביטחון וגם לתחושת ביטחון. יש דרך צבאית לעשות את זה, ההתחלה שלה זה גם מה שאתם עושים כאן, לפגוע להרתיע, להרוג פעילי חיזבאללה, להראות את העליונות שלנו, והיא יכולה לבוא גם בתצורה של מתקפה והתקפה ומלחמה, ויכול להיות שעל פני הזמן זה יקבל גם תקופות ופתרונות אחרים, כי אנחנו במיקוד בין הזירות על דברים אחרים".

"מדינת ישראל אף פעם לא לקחה ואמרה מלחמה זה הפתרון הראשון שננסה, אבל אנחנו מבינים שבמצב כאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד מאוד ברור. וכן, קרה דבר מאוד קשה שאומר לנו יש מקרים שנכון להשתמש בכלי הזה, במלוא העוצמה שלו. אנחנו בעזה משתמשים בו, אני לא רוצה להגיד במלוא העוצמה, אבל בעוצמות רבות מאוד וגם עם הישגים יפים״.