ביום ה-66 למלחמת "חרבות ברזל", וברקע הלחימה שנמשכת בדרום הרצועה, נשא הערב (שני) שר הביטחון יואב גלנט הצהרה ובה התייחס להמשך הלחימה.

נתניהו: "גם הרשות הפלסטינית רוצה להשמיד אותנו, אבל בשלבים"
מחבלי חמאס ממשיכים להיכנע לידי צה"ל - אך הפעם עם שינוי קטן

"אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמה קשה", אמר בפתח דבריו, "מלחמה שאין צודקת ממנה, על הזכות לחיות במקום הזה חיים של שגשוג, מלחמה על עתיד העם היהודי. זו מלחמה צודקת וזו מלחמה שבעז"ה ננצח בה". 

"עם פתיחת המלחמה קבענו שתי מטרות: לחבל את חמאס כמסגרת צבאית ושלטונית ולהשיב את החטופים לביתם ולמשפחותיהם. אנו נעמוד בשתי המשימות האלו", הבטיח. 

"אנו מתקדמים בקרבות, מכתרים את המעוזים האחרונים של חמאס בשג'עיה וג'באליה, מקומות שהגדודים בהם נחשבו כבלתי מנוצחים. הם נמצאים על סף פירוק. כמות הנכנעים במקומות האלו מלמדת על מה שקורה. כאשר הנכנעים יוצאים החוצה, הם אומרים לנו 'חסר לנו נשק, אין לנו אוכל'. הם אומרים 'אנחנו יודעים שהמפקדים שלנו בגדו בנו'. הם מסתתרים. בין הנכנעים יש מחבלים שהשתתפו באירועי ה-7 באוקטובר. לאותם מחבלים יש אפשרות אחת - למות או להיכנע".

עוד אמר: "אנחנו נמצאים ליד נקודת שבירה בעיר עזה. אנו נמשיך את הפעולה הזו גם במקומות אחרים. דינם של הגדודים שעוד לא הגענו אליהם הוא אותו דין - אנחנו נפרק אותם. לכל אותם טרוריסטים אני אומר - היכנעו. אם תיכנעו תצילו את חייכם. אם לא - גורלכם נגזר".

"לאחרונה אני שומע על שיח גובר בעיסוק שראשי החמאס מייעדים לעצמם - אז אני רוצה לומר להם - דינו של ראש ארגון חמאס, יחיא סינוואר או כל מפקד אחר הוא אותו דין - להיכנע או למות - אין אפשרות שלישית. מי שייכנע נטפל בו בדרך מסוימת. כל השאר - ילכו אל מותם. כל מי שמעדיף את הכניעה  - נחוס על חייו. היתר ימצאו את מותם בקרב".

בהמשך דבריו פנה לארה"ב: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו להודות לידידתנו הגדולה. אמריקה כמו אמריקה מגלה גדלות נפש. אנו רואים את השוויון והזהות גם בערכים וגם באינטרסים. אנחנו נמצאים בחזית העולם במלחמה. אני מודה לנשיא ביידן ולמזכיר המדינה אוסטין שמתגלים כחברים אמיתיים בשעות קשות".

"לכל המדינות שמצביעות באופן אחר - אי אפשר לקרוא ביד ימין להשמדת ארגון החמאס וביד שמאל לקרוא לעצירת האש. ההחלטה היא מאד פשוטה - היא ערכית. עד לניצחון. אי אפשר לחיות עם הרשע הזה בשכנות לתרבות, לא בישראל ולא בשום מקום אחר בעולם".

בסיום אמר: "צה"ל ימשיך לפעול ולעשות מה שנדרש כדי להשיב את החטופים לביתם. מערכת הביטחון מחויבת לזה ואני מחויב לזה באופן אישי.
זו הזדמנות לדרוש שוב מארגון הצלב האדום לעמוד במה שמצפה ממנו. הגענו להסכמה שיהיה ביקור של הצלב האדום אצל החטופים. זה קרב קשה, זה קרב שייקח זמן - אבל ננצח בו".