המדיניות הנוכחית היא שלישראל יש אינטרס לגרום לעולם להבין שהפעילות של החות׳ים בתימן, המהווים זרוע ארוכה של איראן, מאיימת על הסחר העולמי כולו, ולא להפוך את הסוגיה לבעיה ישראלית. עם זאת, בראיון הנרחב שהעניק אביגדור ליברמן לבן כספית ומתפרסם היום (שישי) במעריב קורא יו״ר ישראל ביתנו לשנות את המדיניות לחלוטין. 

גנץ: "אם העולם לא ירחיק את חיזבאללה מהגבול, ישראל תעשה זאת"
"התחבאתי במחסה דמוי גזע עץ, ויריתי": סיפור הגבורה של השוטר מה-7 באוקטובר

היית מפציץ בתימן?
“ברור. מעלה 30 מטוסים לאוויר ומפיל עליהם 300 טון פצצות, על כל מה שזז, כל מה שמזוהה עם החות'ים. מביא עליהם חורבן. בג'ונגל, כשחיות טרף מזהות מישהו נוטף דם, אז כולן מתנפלות עליו. זה מצבנו היום. אתה חייב לסיים את המלחמה הזו כשצה"ל הוא לא רק הצבא הכי מוסרי בעולם, אלא גם הצבא הכי אימתני בעולם. שאף אחד לא ירצה להתעסק איתנו. אנחנו לא הכרזנו מלחמה על תימן. החות'ים הכריזו מלחמה על ישראל. לא שחטנו 1,200 עזתים. הם שחטו".

עד כמה אנו פגיעים לטילים איראניים?
“אתה פשוט צריך להיכנס לגוגל. תחפש את הטיל האיראני זולפיקר. טווח 700 ק"מ, דיוק עד 50 מטר, משקל ראש קרבי כמעט 600 ק"ג. האם הם הבריחו טילים כאלה לחיזבאללה או למיליציות בסוריה? לא יודע, אבל אי אפשר לפסול את זה. זה טיל שיכול לגרום לנו נזק אדיר. ולכן חייבים שיהיו לנו 40 אלף טילי קרקע־קרקע, עם מספיק משגרים. וצריך מינימום 5,000 משאיות חדשות", אמר.

"בצה"ל יש עוד משאיות ריו ישנות מיום כיפור פה ושם. וצריך עוד מאה D9 חדשים, ועוד 600 נגמ"שי נמ"ר מתקדמים ועוד 300 איתנים. ומובילי טנקים. ונהגים מקצועיים שאפשר לסמוך עליהם, כדי לשנע את כל הציים האלה", הוסיף. "אם תצטרך לתמרן מאות קילומטרים, זה מחויב המציאות. אין קיצורי דרך, ואין קבלני משנה. אם יש לך מספיק טילים, אתה יכול לטפל גם בלטקיה וגם במעבר טאנף, ואם מתפתח עימות רב־זירתי, אתה לא בן ערובה של יכולת ההמראה של חיל האוויר בלבד כשמשגרים למסלולים שלו עשרות או מאות טילים בבת אחת".

לקריאת הראיון המלא לחצו כאן. 

השבוע מסרו גורמים ישראלים בכירים כי האמריקאים מגבשים מענה לתוקפנות החות'ית באמצעות שליחת כוח ספינות רב לאומי לשם חיזוק חופש השיט בים האדום.

״ישראל מברכת מאוד על המהלך״, נמסר, ״כולם מבינים שללא מענה אפקטיבי של קואליציה עולמית, ישראל לא תוכל להשלים עם פגיעה מתמשכת של החותים בחופש השיט שלה. זה עלול להוביל להסלמה משמעותית".

אביגדור ליברמן (צילום: רמי זרנגר)
אביגדור ליברמן (צילום: רמי זרנגר)