יובל אלבשן, מהקריה האקדמית אונו, התראיין הבוקר (רביעי) ב-103FM, והגן על החיילים שהיו מעורבים באסון החטופים ברצועה. "יצא שהלוחמים שירו בשוגג בחטופים, ירו באחים שלהם, האחים שבשבילם הם הורגים ונהרגים כבר 70 ימים. אני מקבל קודם כל את טענתם, עד שלא הוכח אחרת, שהם לא ראו את הדגל הלבן, שהם לא ראו את הכתובות על הקיר, שהם חשו מאוימים באמת, שזו הייתה סכנת חיים, ומהרגע שמישהו צעק מחבלים - הם פעלו כאוטומט, שזה הגיוני בנוף הזה, בסביבה הזאת", ציין. 

"שיחות אינטנסיביות" בדרך להפסקת אש; הפצצה מסיבית בשג'עייה
איראן פגעה בנו במקום שלא ציפינו לו: זאת תהיה תמונת הניצחון שלהם

עוד הוסיף: "בתפאורה הזאת, ועל רקע 70 הימים. לעומת זאת, כל אלה שמיהרו לשפוט אותם ולכתוב שהם פושעי מלחמה ושזה ביזיון וחוסר מוסר, ומיהרו למשוך קו למה שקרה פה בירושלים עם יובל קסטלמן, שגם זה עוד לא ברור בדיוק מה קרה והתחילו לבוא הקריאות שמדובר בפלאנגה משיחיסטית שהורגת גם אנשים שנכנעים בניגוד לכל מוסר וכל צה"ל וכו' - מה שאותי קומם זה שהם עטפו את כל זה בעניין של 'אלה האחים שלנו'". 

הוא המשיך להגן על החיילים: "גם זאת הייתה סצנה של 'אש ידידותית', של אש שיורים לכיוון האחים שלך, אבל יש פער גדול בין שתי הסצנות - הם (הלוחמים) לא ידעו בכלל שאלה האחים שלהם, הרי בשבילם הם יצאו למלחמה, ולהם באמת לא היה זמן לבדוק את הנסיבות. לעומת זאת, לנו, מי שיושב בעורף ומי שיש לו זכות גם להיות בתקשורת, יש זמן. לכן לא הייתה שום סיבה להמטיר את האש של הדיו הזאת על הלוחמים האלה ועל החיילים האלה, במיוחד כשהם עוד מתבוססים בדם של הטעות הנוראה שלהם, שברור לי שזה דבר שייקח הרבה זמן". 

"כל מה שאני אומר זה שחבל שאנשים שכחו את העובדה הזאת שחזקת החפות והדברים האלה קיימים לכולם, בטח למי שיוצא בשמנו להגן עלינו בתנאים כאלו", הוסיף. 

למה ישר הולכים למקומות של שפיטה?
"מאחר ואף אחד לא יודע את העובדות, והתחקיר הצה"לי עוד לא הסתיים וגם אחריו יש חקירה שתידרש אולי, אז כולם מתבססים על השערות ובהן אתה מגלה את תפיסת העולם. יש כאלה שתפיסת העולם שלהם שצה"ל הוא צבא מוסרי, לא פעם הוא משלם מחירים מטורפים, יותר מכל צבא אחר כדי לשמור על המוסריות עד כדי כך שלא ברור כמה מוסרי זה, ויש כאלה שבעקבות הממשלה עכשיו של בן גביר רואים בזה פלאנגה משיחית וזה מגלה את תפיסת העולם". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm