לאחר שצה"ל מסר כי הוא מתקרב להשיג שליטה מלאה בצפון רצועת עזה, בתקשורת האמריקאית דווח היום (ראשון) כי עשרות אלפי תושבים נקראו להתפנות מהאזור. עם זאת, גורמים ביטחוניים הדגישו כי לא מדובר בהסרה מוחלטת של האיומים באזור, אלא רק בצמצום היכולת של מחבלי ארגון הטרור לפגוע בחיילים בשטח. עוד הוסיפו כי בשלב זה, צה"ל החל להגביר משמעותית את פעולותיו נגד מנהרות הטרור ברצועה. 

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, רשת המנהרות העמוקות של חמאס פוגעת בשליטה של ​​ישראל בשטח רצועת עזה. אנליסטים ישראלים שצוטטו בעיתון ציינו כי רשת המנהרות העמוקות של חמאס תורמת לחוסר היכולת של ישראל לבסס את אחיזתה בשטח הרצועה. ברשת זו משתמש חמאס כדי להוציא לפועל התקפות על כוחות ישראלים, וכעת צה"ל נערך בהתאם ומגדיל את המיקוד שלו במנהרות. 

אותם מומחים הסבירו כי גם השליטה של ישראל בצפון הרצועה אינה אומרת שצה"ל חיסל את כל תאי חמאס בשטח, אלא שישראל מצמצמת את היכולת של המחבלים הנמצאים בשטח להוציא לפועל מהלכים התקפיים נגד ישראל. 

לאחר הסערה שעורר: דובר ש"ס מבהיר את דבריו על נתניהו
"כל כך מיותר ומטופש": סגן הרמטכ"ל לשעבר בביקורת חריפה על גלנט

בני גנץ ויואב גלנט בהערכת מצב בעזה. צילום: אלעד מלכה

בתוך כך, צה"ל איתר הלילה מתחם אמצעי לחימה בבניין אזרחי בו נמצאו עשרות פצצות מרגמה ומאות רימונים. כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בשטח הרצועה גם הבוקר, לאחר שביממה האחרונה הותקפו כ-200 מטרות בשטח רצועת עזה.

שר הביטחון יואב גלנט נכנס אתמול לבית חאנון, ושוחח עם החיילים בשטח: ״כל בית שיורים ממנו וכל מקום שהיה בו טרור צריך להוריד, על מנת שתושבי שדרות שנמצאים כאן מאחוריכם, ובגזרות אחרות, יוכלו לחזור הביתה בשקט ולדעת שאין תשתית מאיימת".