יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נשא דברים היום (שני) בישיבת הסיעה בכנסת והציע כי ישראל תחזור ל"רצועת הביטחון" בלבנון, ממנה נסוגה בשנת 2000.

"הממשלה מנסה להכין נשף תחפושות. אני שומע שמתכוונים להביא כוחות של צבא לבנון שיתפרסו בין גבול ישראל לליטני, עם קצינים צרפתים ש"יפקחו". זה לא ביטחון, זאת ממשלה שאין לה דרך ואין לה חזון. היא לא יודעת איך לסיים את המלחמה בדרום ולא יודעת מה לעשות בצפון ואיך להבטיח את הביטחון של התושבים", אמר ליברמן.

"אנחנו חייבים ליזום מהלך צבאי נחוש, להשמיד את כל מוצבי הפו"ש ואתרי הייצור של חיזבאללה, לשטח את רובע הדאחייה ובסוף להתייצב על קו הליטני. כל מה שנמצא בין הליטני לגבול מדינת ישראל חייב להיות בשליטה מלאה של צה"ל. יש לנו ניסיון רע עם רצועת ביטחון. נצטרך להיות שם עד שבביירות תהיה ממשלה שמסוגלת לממש את הריבונות שלה - מי שיזם ומי שגם יפסיד חייב לשלם בטריטוריה - כמו בכל המלחמות - אם לבנון לא תשלם בשטח אז לא עשינו דבר", הוסיף.

על שהות המחנה הממלכתי בקואליציה אמר ליברמן: "מעריך שגנץ ואייזנקוט בדרך החוצה. זה ברור ורק עניין של עיתוי".

בתוך כך, ועדת הפנים של הכנסת קיימה היום (שני) דיון בנוגע להזנחת יישובי הצפון שהתפנו מרצון לאור האיומים הביטחוניים. בטרם הדיון יצא חבר הכנסת צבי סוכות, מיוזמי הדיון, לשוחח עם מפגינים תושבי הצפון שהפגינו מול הכנסת, והכניס אותם לדיון.

"אני לא יכולה לחזור הביתה, מפחיד שם ברמה לא נורמלית, כל היום יש לנו בומים ליד הבית שלנו, אנחנו לא יכולים לחזור הביתה, אין לנו איפה להיות" - אמרה אחת הילדות בבכי.

לביא, נער תושב עבדון אמר כשקולו נשנק: "אנחנו גרים במושב עבדון, אצלנו במושב קודם הנפילה ורק אז האזעקה. אי אפשר לחיות שם. אין לנו בית ספר, אנחנו לומדים בממ"ד".

ח"כ סוכות סיפר בדיון: "לפני הדיון שמעתי שיש הפגנה בחוץ, יצאתי לשם, שמעתי את הילדים ואמרתי להם: 'אתם חייבים להיכנס לדיון, חשוב שהקול שלכם ישמע'. ולמה זה חשוב? כי חשוב שהגורמים ישמעו גם את הקול של הילדים שמבחינתם הם לא יודעים את החישובים של הצבא והם חיים בפחד אמיתי".

עוד הוסיף סוכות: "ביקרתי בסוף השבוע שעבר ביישובי הצפון, יצאתי לשוחח עם התושבים והכנסתי אותם לדיון בנושא כדי להציף את הנושא החשוב הזה. אסור שתושבי הצפון יחזרו בלי הסרת האיום. אנחנו עם חזק וביחד בעזרת השם ננצח".