ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה ביום חמישי האחרון עסקה בסוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה. זמן קצר לאחר שהחלה, נרשם ויכוח סוער בין השרים איתמר בן גביר ומירי רגב לבין הרמטכ"ל הרצי הלוי, על רקע הדיווחים כי החליט להקים צוות שיחקור את מחדל ה-7 באוקטובר. הישיבה הגיעה לטונים גבוהים, ונוכח הצעקות נעצרה. 

בתוך כך, אלופים לשעבר בצה"ל ובכירים לשעבר במשטרה, בשב"כ ובמוסד שלחו הערב (שבת) מכתב תמיכה לרמטכ"ל, תחת הנושא "איתך בהצדעה" ובו הדגישו כי "בימים האחרונים אנו עוקבים בצער רב אחרי החזית השמינית שנפתחה בצה"ל - חזית הקבינט המדיני-ביטחוני ששמה לה במטרה לנצח את צה"ל והרמטכ"ל.

בנימין נתניהו בקבינט המלחמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
בנימין נתניהו בקבינט המלחמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

עוד נכתב במכתב: "שאלות נוקבות, ברור עובדות וביקורת נוקבת ככל שתהיה על הרמטכ"ל ועל צה"ל, היא זכותם וחובתם של שרי הקבינט הבטחוני מדיני. פיקוד על הצבא, שמירה על רוח צה"ל, קביעת ערכיו וניהול תחקירים בכלל זה לצורך הפקת לקחים מבצעיים החיוניים במיוחד בעת הזו נתונים לרמטכ"ל בלבד!". 

"בעצב רב ובדאגה גדולה עד מאוד אנו צופים כיצד יש שרים בקבינט הבטחוני מדיני המשתמשים בך ובצה"ל ככלי ניגוח לעימותים פוליטיים בשעה שחיילך, בנינו מוסרים נפשם מול פני האויב להגנה על מדינת ישראל. הפגיעה ברמטכ"ל היא פגיעה בצה"ל! היא פגיעה בלוחמי צה"ל היא פגיעה ברוח הלחימה! והיא פגיעה בזכרם של חלליו!".

הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

"אנו רמטכ"לים, מפכ"לים , ראשי מוסד ושב"כ, אלופים ,ניצבים, ראשי אגפים במוסד ובשב"כ, שהובלנו עשרות אלפי חיילים בצה"ל ובכוחות הביטחון במערכות ישראל ,מוצאים לעצמנו חובה לחזק את ידיך בימים קשים אלה לעם ישראל וחשים ביטחון וגאווה שאתה הוא זה שמוביל את צה"ל באחד המאבקים המורכבים למדינת ישראל".

בין השמות הבולטים שחתמו על המכתב, ניתן למצואת את האלוף במיל' ישראל זיו, האלוף במיל' מתן וילנאי, הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון, אלוף במיל' נעם תיבון, ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו, ורבים נוספים.