חיזבאללה אישר היום (שני) את מותו של וויסאם טוויל, מפקד כוח רדואן בחיזבאללה. בלבנון דיווחו כי טוויל חוסל בתקיפה של כטב"ם ישראלי שכוון לעבר מכונית בעיירה חירבת סלם שבדרום המדינה. 

יצחק בריק מזהיר ממלחמה בלבנון: "במלחמה אזורית יהיה יותר מסוכן בגוש דן מבצפון"
גלנט: "לא כל אישה משדרות תגיד לצה"ל מתי לעבור שלב במלחמה"

בהודעת חיזבאללה נאמר כי הוא נהרג כ"שהיד בדרך לירושלים" - התואר שמעניק ארגון הטרור להרוגיו מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. גורם ביטחוני ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס אמר כי "זו מכה מכאיבה מאוד, דברים יתלהטו עכשיו". גורם ביטחוני לבנוני אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי לטוויל היה "תפקיד מוביל בהכוונת הפעולות בדרום לבנון". 

״החיסול הוא במסגרת כללי המשחק הבלתי כתובים בין ישראל לחיזבאללה, החיסול הוא לא חציית הקו האדום, והתגובה לחיסולו של עארורי - אמורה להיות קשה יותר מהתגובה שצפויה על חיסולו של טוויל שלהבדיל מעארורי הפוליטיקאי - הוא מפקד שטח בלבד ולא בצמרת ההנהגה. אני מצפה לתגובה של ירי רקטי נרחב יותר, אולי בתוספת טילי הבורקן עם ראש הנפץ הכבד, אבל לאותן מטרות כמו שהיו עד עכשיו - קיבוצים ויישובים על גבול הצפון, קריית שמונה, מטולה, שתולה. עוד כמה בתים ייסדקו ויהרסו על הגבול״, אומר ל״מעריב״ פרופ׳ אמציה ברעם, חוקר בכיר של המזרח התיכון.

בכיר חיזבאללה שחוסל - ג'וואד א-טוויל (צילום: חיזבאללה)
בכיר חיזבאללה שחוסל - ג'וואד א-טוויל (צילום: חיזבאללה)


עוד התייחס לכינויו של המחוסל טוויל על ידי נסראללה כ״שהיד בדרך לירושלים״: ״אזרחים רבים בלבנון - אפילו שיעים כמו נסראללה, מביעים ביקורת על ארגון הטרור ועל הרצון שלו לפתוח בחזית עם ישראל. הם אינם מבינים את מעורבות והקרבת חיזבאללה עבור עזה. ההקרבה היא גדולה, בהתחשב לכך שמחבלים רבים נהרגים - ומבריחים מאות אלפי תושבים מדרום לבנון. כחלק מהאסטרטגיה שלו, נסראללה טוען שהלחימה והמאבק נגד ישראל היא לא עבור עזה ותושביה - אלא ״כחלק מהמאבק הארוך והאמיץ לשחרר את ירושלים מהישות הציונית״. 

עוד הוזכר כי ביום של חיסול הבכיר בדרום לבנון, הגיע ראש הממשלה לצפון ואמר ללוחמים על הגבול כי ״חיזבאללה טעה בנו בגדול ב-2006, וטועה בנו בגדול גם עכשיו. הוא חשב שאנחנו "קורי עכביש", אך הוא רואה כאן עוצמה אדירה, התלכדות של עם, נחישות לעשות כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון לצפון״. המשיך ואמר: ״אנחנו נעשה הכול כדי להחזיר את הביטחון לצפון ולדעת שאי אפשר להתעסק איתנו. אנחנו מעדיפים כמובן שהדבר ייעשה ללא מערכה רחבה, אבל זה לא יעצור אותנו״. בהמשך, נתניהו סייר בקריית שמונה בזמן ירי הנ"ט שאליו לא הייתה התרעה, ושממנו נפגע אדם באורח קל. בנוסף, ראה את אחד הבתים שניזוקו בעיר מירי רקטי.