לאחר המתקפה של הקואליציה נגד החות'ים הלילה (שישי), בישראל מביעים שביעות רצון מההתפתחות החשובה, וממשיכים לעקוב אחרי התפתחויות אזוריות. על פי הערכות, הותקפו מספר דו ספרתי של מטרות, בדגש על מכ"מים ואמצעי לחימה.

הותר לפרסום: חוסל מפקד בכוח הנוח'בה שלקח חלק במתקפת ה-7 באוקטובר
מאז תחילת התמרון: מאות משגרי רקטות הושמדו | תיעוד

במקביל, בעוד ישראל נערכת להתפתחויות האירוע, נמשכת הפעילות של צה"ל ברצועת עזה. בלילה היה גילוי נוסף של אתר ייצור אמצעי לחימה באחד ממחנות המרכז, וכוחות צה"ל מעמיקים את הפעילות באזור. בצה"ל מבינים שבלי הפעולה הקרקעית אי אפשר לפגוע בצורה משמעותית, ממשיכים לפעול כנגד אתרי הייצור על מנת לצמצם את הירי לכיוון ישראל. 

בח'אן יונס ממשיך צה"ל לפעול באינטנסיביות מתחת לאדמה, באופן משמעותי הרבה יותר ממה שתוכנן בשלבים הראשונים. בתחילת השבוע תוצג לרמטכ"ל "מפת דרכים", לפיה יעבוד צה"ל לקיים תחקירים פנימיים במקביל ללחימה. הטיפול בציר פילדלפי יגיע רק בהמשך.

כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

בשעות הלילה, כאמור, פתחו ארצות הברית ובריטניה במתקפה על החות'ים בתימן, זאת על רקע האיום הימי של המיליציה האיראנית על ספינות מסחר רבות. זמן קצר לאחר מכן, הודיע גורם אמריקאי כי התקיפות הסתיימו לעת עתה. בין היתר, הותקפו מטרות בתימן, כולל בסיסי אימונים ומתקני אחסון לרחפנים. כמו כן, נשמעו פיצוצים רבים בעיר הנמל חודיידה שבשליטת החות'ים.