מפקד אוגדת הגליל ואלוף פיקוד דרום לשעבר אלוף במיל', יום טוב סמיה, התראיין ל-103FM בנושא תפקודה של הממשלה הנוכחית וניהולה את המערכה מול חמאס וחיזבאללה. בנוסף, שוחח בנוגע למכתב הפומבי שקרא להגיע לתאריך מוסכם על בחירות, עליו חתמו עשרות אנשי מערכת הביטחון לשעבר, ביניהם הוא עצמו. 

היום שאחרי: גם אם נחסל את סינוואר זה לא יעזור - אם הדבר הבא יקרה
המכתב ששוגר לנתניהו וגלנט: "ציפינו לראות התעוררות של משרד הביטחון"

לטענתו: "אני חושב ש־100 ימי החסד חלפו. אנחנו לא רואים לנגד עינינו ממשלה שמנגנת כמו קונצרט ומטפלת במלחמה ובאזרחים ובכל המערכות. יש פה מערכות שלמות שקורסות, ממשלה מנופחת עם מעל 30 שרים וסגני שרים, תקציבים שלא קשורים לשום דבר, אז יש גבול. אני לא הייתי בין המטורפים שצידדו שבשבוע הראשון נתניהו צריך להתפטר וללכת וכן הלאה. חלפו 100 ימים, אני חושב שכל ראש ממשלה סביר היה צריך להכריז שמיד בתום המלחמה תהיינה בחירות והוא ידרוש את אמון העם. ייבחר שוב? תפאדל, לא ייבחר שוב? יהיה פה מישהו אחר". 

"לצערי הרב, יש פה דיכוטומיה. את הניהול בקרקע, בשטח, מצליח לנהל לדעתי הרמטכ"ל תחת שר הביטחון עם אלופיו בצורה מיטבית מאוד באופן דיכוטומי שונה מ־7 באוקטובר שזה אסון גדול וטופל בנפרד. לצידו יש שני קבינטים וממשלה, קבינט מצומצם וקבינט מורחב שכולו מלא פטפטת אחת גדולה, יש ממנו הדלפות. אין שם שום מנהיגות, שום דבר".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"נתניהו לא מרסן אף לא אחד מהם, לא בדיבורים שלו ולא בשטויות שלו ולא בפליטות שלו שחלקם הביאו אותנו להאג", המשיך. "תסתכלו כמה מחברי הכנסת המטורפים והשרים של הקואליציה הזאת צוטטו בהאג שלשום. אין פה הובלה מנהיגותית. נתניהו בעצם מנהל קמפיין בחירות. שתקנו שבוע, שבועיים, שלושה, הוא מנהל קמפיין מהיום ואלה התוצאות". 

"למה לא הצבעת אי אמון?", נשאל. "ניסינו לדחוף להצבעת אי אמון בקרב 8-5 חברי כנסת מהליכוד, הם פשוט פחדנים. בחדרי חדרים הם אומרים לך 'כן, חייבים, אי אפשר לשסע את החברה הישראלית, אי אפשר להמשיך לקרוע אותה', וכל ה־8 פשוט פחדנים, הם פשוט פחדו להישרף בתוך הליכוד". 

בהתייחס להובלה לבחירות אמר: "יש המון קבוצות שמתארגנות ומבקשות את זה, לא רק אנחנו. אגב, המון אנשי ליכוד ואנשי ימין. אני איש ימין, זה שאני לא בליכוד היום זה כי אני לא מסוגל להיות בליכוד של היום, זה לא הליכוד שגדלתי עליו. המון אנשי ימין, המון אנשים שחושבים שהמדינה הזאת הולכת לכיוון הלא נכון ואם תשאל אותי באופן תיאורטי, כל ה־120 חברי כנסת הנוכחים צריכים ללכת הביתה וצריך לקום פה דור מנהיגות חדש לחלוטין". 

"הוא (נתניהו) חושד בשר הביטחון שלו, הוא חושד בכל השרים שלו, הוא לא נותן לאף אחד לעשות שום דבר. מי שהוא כן נותן לו לעשות זה בגלל פחד מפירוק הקואליציה, למטורפים סמוטריץ' ובן גביר ולאן אנחנו הולכים בדיוק?, אמר בסוף הריאיון. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm