ימי קרב בצפון: בזמן שצה"ל ממשיך בלחימה ברצועת עזה, האש בצפון ממשיכה להתעצם. מאז ה-7 באוקטובר נלחם צה"ל בשתי חזיתות, כשבצפון מתמודד הצבא עם מספר ארגונים, בהם חיזבאללה וחמאס. בתוך כך, לאחר התקריב בהר דב, בה חוסלו ארבעה מחבלים, ארגון לא מוכר בשם "גדודי אל-עז האסלאמיים", לקח על עצמו את האחריות לניסיון החדירה למוצב.

ברשת "אל-ערביה" מדווחים כי רבים בלבנון חוששים ממלחמה, בזמן שהמדינה מתמודדת עם שפל כלכלי ושסע פוליטי עמוק. מה שמחזק עוד יותר את החששות, היא כניסה של ארגונים חדשים לזירת המלחמה מול ישראל, כמו ארגון "גדודי אל-עז האסלאמיים", שכאמור פעיליו ניסו לחדור למוצב בהר דב. בערוץ הסעודי מדגישים כי בלבנון "נולדים" ארגונים חמושים חודשים, מאז ה-7 באוקטובר, ומאמצים פעולות נגד ישראל בגבולה הדרומי של ארץ הארזים.

ד"ר מכרם רבאח, חוקר ערבי בכיר בתחום המדיני, הסביר כי "כל פעולה צבאית בדרום לבנון, כולל פעולות של ארגוני ג'יהאד חדשים, מחייבת לקבל את אישור חיזבאללה". לדבריו, "כלל הארגונים חיוניים לתהליך של חיזבאללה, שכן, כך הארגון מעביר מסר פומבי כי הוא גורם רשמי שיש להתייחס אליו, אחרת ישראל תצטרך להתמודד עם שלל ארגוני הג'יהאד הקטנים הללו, שפועלים לצדו". בנוסף, החוקר הסביר כי ציפה להקמתם של ארגונים נוספים לאחר ה-7 באוקטובר, על מנת 'לשפר' את תנאי המשא בין ישראל ללבנון, במידה ויהיה כזה.

במקביל,  חבר הפרלמנט הלבנוני אשרף ריפי מסר לרשת הסעודית כי "חיזבאללה הרגיל אותנו להקמתם של ארגונים חדשים ולא מוכרים כדי להתחבר מאחריות". ריפי הדגיש כי "יש הרבה אפשרויות להכריז על ארגון כזה או אחר, וחיזבאללה תומך בכך כדי להטיל עליהם את האחריות על פעולה צבאית כזו או אחרת".