לאחר שצה"ל התיר לפרסום כי כוחות אוגדה 98 פשטו על המנהרה התת קרקעית בחאן יונס בה הוחזקו חטופים, איילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שמוחזק בשבי חמאס, אישרה הבוקר (ראשון) כי נמצאו במקום ממצאי דנ"א שלו.

האמריקנים מעריכים: זה מספר מחבלי החמאס שחוסלו עד כה ברצועה
במבט על הזירות השונות: ישראל מחפשת את התפנית האסטרטגית בעזה

"אני מבינה שאלה המנהרות שהחבר'ה מניר עוז היו בהן, שחמי היה שם", אמרה. "זה מעיד שהם הועברו משם, מה שגורם לי לדאוג אפילו יותר. אני לא יודעת לאן הועברו. מדובר בחבורת קשישים שחלקם בקושי הולכים, במצב רפואי ממש לא טוב. אני מאוד דואגת".

"אני יודעת שמצאו שם דנ"א שלהם. לא דם, לא פגיעה, אלא בגדים עם דנ"א. שמעתי שיחות בין חבר'ה שחזרו מהשבי: 'הנה, ראינו את המנהרה שלנו'. ברור לכולנו שהם לא יחזרו חיים. ככל שאנחנו לוחצים עליהם יותר, חיילים לא מגיעים אל חטופים חיים. לא יהיו פה 136 מבצעי אנטבה, אני מקווה שאנשים מבינים את זה. היה מבצע אחד, עם אורי מגידיש, שחזרה בריאה ושלמה הביתה. מאז, כל מי שחוזר ללא עסקה זה אנשים מתים".

במסגרת חקר המנהרה התגלו חלל מרכזי בו הוחזקו חטופים וחמישה תאי כליאה מסורגים. בנוסף, איתרו הכוחות ממצאים שהעידו על שהיית חטופים, ממצאים מודיעיניים ואמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. על פי עדויות, במנהרה היו כ-20 חטופים בזמנים שונים. חלקם שוחררו וחלקן עדיין מוחזקים בעזה.

המנהרה מוקמה בלב מרחב אזרחי בחאן יונס, והכניסה אליה מתוך ביתו של מחבל בארגון הטרור חמאס. לפי הערכות מודיעיניות הושקעו בבנייתה מיליוני שקלים. מצה"ל נמסר כי מנהרה זו היא חלק ממבוך תת קרקעי מסועף, שנחפר על ידי ארגון הטרור חמאס, מתחת לחאן יונס. בסיום החקירה הושמדה המנהרה.