שר הביטחון יואב גלנט, נפגש היום (שני) עם שר ההגנה הצרפתי סבסטיאן לקורנו. זאת, על רקע ההערכות כי הגזרה הצפונית עומדת בפני הסלמה משמעותית נוספת. 

לאחר הדיווח המטריד: גיא פלג תוקף את שרה נתניהו
"אם אתם מפחדים להגיע אלינו אל תגיעו": מבוכה לקבינט המלחמה

במהלך הפגישה, מסר גלנט לשר הצרפתי, כי ״מלחמה בצפון תהיה קשה לישראל, אך הרסנית לחיזבאללה ולבנון. ישראל לא תנצור את האש עד שתבטיח את החזרת תושבי הצפון לביתם לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול״.

השניים קיימו פגישה אישית, ולאחר מכן נפגשו עם הצוותים המקצועיים, בפגישה בה השתתפו ראש אגף אסטרטגיה בצה״ל האלוף אליעזר טולדנו, ראש האגף המדיני - ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

יואב גלנט, סבסטיאן לקורנו (צילום: שחר יורמן )
יואב גלנט, סבסטיאן לקורנו (צילום: שחר יורמן )

שר הביטחון הדגיש פעם נוספת כי ישראל מעוניינת בפיתרון דיפלומטי על פני הרחבת המלחמה. עם זאת, הוסיף כי גם "במידה שחיזבאללה ינצור את האש, ישראל לא תנצור את האש עד שתבטיח את החזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון, לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול".

יואב גלנט על המצב הביטחוני (צילום: אלעד מלכה)

בתוך כך, ב"לה מונד" הצרפתי, פורסם היום מאמר שעוסק ב"מלחמה המשותפת הראשונה של ישראל וארצות הברית. המאמר חוזר לתחילת היחסים בין המדינות, לאחר הקמתה של ישראל, ומזכיר כי בשנותיה הראשונות של המדינה, היא לא קיבלה סיוע צבאי מהאמריקאים. 

על פי המאמר, במהלך השנים ישראל קיבלה מארה"ב סיוע כספי בסך מעל ל-158 מיליארד דולר. עוד צויין כי זו הפעם הראשונה שבה ארצות הברית תומכת בגלוי במלחמה שמנהלת ישראל, ואף מצביעה נגד הצבעות שונות שקוראות להפסקת אש.