סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, מזכ"ל "הביטחוניסטים" שלחם 115 ימים בעזה, התראיין הבוקר (שני) בתכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM. בתחילת הריאיון, התייחס בוסקילה ללקיחת האחריות הצפויה במערכת הצבאית, לאחר המחדל שהוביל לטבח הרצחני בחודש אוקטובר האחרון.

חיסול המערך הרקטי של החמאס? מסתבר שהיעד עדיין רחוק ממה שחשבנו | דיווח
חבר הפרלמנט המצרי לשעבר תוקף: "ידי חמאס מגואלות בדמה של מצרים"

"יש ציפייה גדולה מהחברה הישראלית שאחרי אירוע שבו הרבה מהמערכות במדינה נכשלו בהגנה על האזרחים, תפיסה מוטעית שהובילה אותנו לתוצאה הזו - אז החברה הישראלית מצפה שכל מי שנושא באחריות החל מהדרג המדיני ועד הדרג הצבאי ישאו באחריות ובסופו של דבר נראה פה לא רק חילופים של אנשים אלא גם חילוף ברעיונות ובתפיסות שעד היום החזקנו בהם", ציין. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כמו כן, הוסיף בנוגע לפעולות צה"ל בשטח, שעל פי טענתו בארגון הטרור לא ציפו להן:" אבל הדבר הבולט הוא שצה"ל, אולי בפעם הראשונה, נכנס מתחת לפני הקרקע ופועל במקום שהחמאס קיווה או לא ציפה שאנחנו נפעל וזה במנהרות. צה"ל אולי לא כיוון להילחם שם כי חמאס פועל שם באופן חד כיווני שמבטל את היתרון שלנו אבל צה"ל בנה כשירות מאוד מיוחדת של הלוחמים להילחם בתת-קרקע וגם טכנולוגיה רבה שמשרתת אותו שם.

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת גבעתי במוצב האימונים של חמאס. צילום: דובר צה"ל

כשהחמאס בנה את המנהרות הוא רצה לבטל את היתרון הא-סימטרי של הצבא ביכולת הפעלת האש ובאיכות הפעלת הלוחמים, כשאתה נכנס למנהרה את עובד בצורה חד מימדית מול אותו לוחם חמאס, צורה שלא מאפשרת גמישות אבל צה"ל הצליח גם להביא לוחמים לכשירות מאוד גבוהה בתוך המנהרות וגם יכולות טכנולוגיות כדי לבטל את האיומים שהחמאס מציד ללוחמים בתוך המנהרה, לא באופן מלא אבל באופן משמעותי".

בנוסף, התייחס בוסקילה ללחימה הנמשכת בצפון כבר מזה כמעט ארבעה חודשים: "החזית הצפונית יותר קשה כי חזבאללה בנה מערך יותר מפותח מחמאס. מערך גם בכמות הלוחמים, מחבלי רדואן וגם בכמות הירי הרקטי שלהם, חלקם אף מדויקות ונחשפנו לזה בחודשים האחרונים. זה לא שצה"ל לא ערוך לזה, זה הולך להיות עימות לא פשוט. צה"ל מרכז כרגע את כוחותיו בדרום ולא נלחם בשתי חזיתות. בצפון אנחנו באיזשהו עימות סימטרי עד לרגע שיגיע להישגים הרצויים בדרום". 

"ביהודה ושומרון יש הפתעה מאד גדולה לעזתים כי האוכלוסיה ביהודה ושומרון לא בדיוק התקוממה וצה"ל מצליח לשמור את יהודה ושומרון כגיזרה שולית יחסית", הוסיף בנוגע לחזית ביהודה ושומרון.