הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס היום (שלישי) לטענות כי יש לבצע תחקיר מקיף לשורת המחדלים שהובילו לטבח הרצחני של חמאס, בתחילת חודש אוקטובר האחרון. את הדברים אמר במהלך השתתפותו בכנס מבצעי של חיל האוויר.

"שיתנצל": נתניהו דרש לתחקר את התרגיל הצה"לי, גנץ זעם על תגובתו
נשיא ארגנטינה נחת בישראל; אבל הברכה של ישראל כ"ץ גנבה את ההצגה

"מדוע עדיין לא תחקרנו? אנחנו במלחמה מאוד עצימה, קשב על הרבה זירות כפי שציינתי, לחימה מאוד עצימה גם בתוך רצועת עזה בפני עצמה", ציין. עוד הוסיף כי "תחקיר דורש זמן, תחקיר דורש פניות, ואנחנו כולנו מבינים - תחקירים קשים דורשים גם מקום אמוציונלי, נכון לעשות אותם בצורה הנכונה. ולכן חיכינו עד עכשיו. מהצד השני - הכוונה שלנו היא מאוד ברורה. לתחקר וללמוד ולצלול עד תחתית הבאר, ולא להשאיר אף אבן שלא הפכנו".

עוד הרחיב בנושא: "אנחנו רוצים ללמוד, להבין מה עבד, להבין מה לא עבד, מה יכולנו לעשות אחרת. ובמשפט מאוד פשוט - להיות יותר טובים, כדי שזה לא ישנה, גם ביכולת שלנו להתריע וגם ביכולת שלנו למנוע".

לסיום, אמר הלוי: "אני רואה את איכותו של חיל האוויר ואת המרכזיות שלו באמת בכל שלבי הלחימה. מקור לגאווה. אני רואה את העשייה, בתכנונים ובביצוע, אני רואה את התוצאות, ואני רואה בביקורים. ניגשים אליי מג"דים ומח"טים ואומרים לי - חיל האוויר פה איתנו כמו שלא ראינו מעולם״.