ירון בוסקילה, מזכ"ל "הביטחוניסטים", שוחח הבוקר (רביעי) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm והתייחס להמשך הלחימה בעזה ובמנהרות בפרט.

חילוץ החטופים ישפיע על העסקה? "אנו צפויים לראות מניפולציה כזו או אחרת"
"לסרטון של סינוואר אין שום אפקט": מומחה מסביר מה יכול להשפיע על חמאס

תחילה התייחס לסרטון שבו מופיע יחיא סינוואר במנהרות: "סינוואר נמצא בסוג של הימלטות, הוא כל הזמן נע במנהרות, הוא לא יושב במקום אחד לרגע. הוא חושש מאוד ממפגש עם צה"ל בתוך המנהרות, הוא מבין שצה"ל החליט להתקדם בפעילות בתוך המנהרות, משהו שלא היה אופייני לפני המלחמה. הוא לחלוטין לא ציפה שצה"ל ייכנס פנימה לתוך המנהרות ויפעל בהן. הוא ציפה שצה"ל, כמו בפעמים קודמות יזהה את פתחי המנהרות וינסה לסגור אותן או להכניס אליהן חומרים כדי לפגוע במי שבתוכה".

בהמשך הסביר על הלחימה של צה"ל במנהרות: "גם צה"ל לא תכנן להיכנס למנהרות לפני המלחמה, תוך כדי המלחמה הייתה הבנה שאם לא נצליח להיכנס פנימה אז לא נצליח לפגוע בצורה משמעותית בחמאס. פיתחו כל מיני שיטות, לא הכל פעל היטב, אבל מכיוון שאנחנו מבינים שחלק מהחטופים נמצאים מתחת לפני הקרקע, ואנחנו רוצים להחזיר אותם בחיים ולפגוע בפעילי החמאס, הכניסה למנהרות הייתה הכרחית.

גם חמאס אמר שאם צה"ל יכנס פנימה למנהרות הוא מבטל את היתרון המשמעותי שלו, היתרון הרב ממדי, חיל האוויר, תצפיות - ולמעשה הוא רוצה לצאת למלחמה סימטרית בתוך המנהרות אם ניכנס, אבל אני שמח שצה"ל גם אימן חלק מהלוחמים ללחימה בתוך מנהרה וגם פיתח טכנולוגיה מתאימה, את חלקה תוך כדי המלחמה. אני מאמין שאם נמשיך את המבצע בחאן יונס וגם ניכנס לרפיח נשים את היד על סינוואר ונהרוג אותו מעל פני הקרקע או מתחת, אין לו הרבה דרכים להימלט. ככל שאנחנו פועלים בתוך מנהרה זה דוחק את המחבלים החוצה ממנה וגם את החטופים וזה מעני קלנו הזדמנויות לפעול מעל פני הקרקע".

בסיום דבריו התייחס לזירה הצפונית מול חיזבאללה: "התקדמנו מאוד ברצועת עזה, צה"ל פועל כרגע להעמקת ההישג בעזה ולכן חלק מהכוחות שפעלו בשלב הראשון יכולים ללכת לזירה היותר משמעותית ויותר מאיימת בצפון. אז שחררנו את חלק מהכוחות כדי לרענן אותם, לצבור כוח, חלק מהם אנחנו באמת מפנים לכיוון הצפון, ואני מקווה לטובת ביטחוננו שבשלב מוקדם ככל שאפשר גם נפעל באופן אקטיבי דרך תמרון בדרום לבנון כדי לדחוק בשלב הראשון את חיזבאללה מעבר לליטני ובשלב השני נלך לפעילות הרבה יותר משמעותית כדי לפגוע ביכולת המבצעית של חיזבאללה.

אני יכול להעריך שאחד מההישגים שרוצים להשיג בלבנון זה להסיר את האיום בכך שבהסכם ידחקו את חיזבאללה מעבר לליטני. אני לא חושב שמדינת ישראל תסכים לשום דבר אחר, אני לא חושב שהתושבים שגרים סמוך לקו הגבול יסכימו מציאות אחרת".