איגוד מקצועי המייצג עובדים ב-11 נמלים גדולים בהודו אמר כי הוא יסרב לטפל במשלוחי הנשק לישראל על רקע המלחמה המתמשכת בעזה.

'פדרציית עובדי הובלות הימיים של הודו' אמרה בהצהרה כי היא החליטה "לסרב להטעין או לפרוק מטענים עם נשק" מישראל או מכל מדינה אחרת שיכולה לטפל בציוד צבאי ל"מלחמה בפלסטין" ."אנחנו, עובדי הנמל, חלק מאיגודי העובדים תמיד נעמוד נגד המלחמה והרג [של] אנשים חפים מפשע כמו נשים וילדים", נאמר בהצהרה של האיגוד.

האיגוד מייצג יותר מ-3,500 עובדים ב-11 נמלים בבעלות ממשלתית בהודו. בראיון ל-Middle East Eye , אמר ט.נרנדרה ראו, המזכיר הכללי של הפדרציה של עובדי תעבורת המים של הודו, שהם "יחרימו" את הטיפול בכל כלי שיט הנושא תחמושת או נשק לישראל. בשלב זה המהלך הוא במידה רבה אמצעי סמלי להבעת סולידריות עם הפלסטינים שכן, לדבריו, עובדי האיגוד טרם היו מעורבים במשלוחי נשק לישראל מאז החלה מלחמת עזה.

נמל בהודו (צילום: REUTERS/Amit Dave)
נמל בהודו (צילום: REUTERS/Amit Dave)

זה מגיע ימים לאחר שדווח כי צה"ל קיבל 20 מל"טים מדגם הרמס 900 מתוצרת הודו. כזכור, ב-2018 נחנך בעיר היו רבד שבדרום המדינה מפעל לייצור מל"טים מדגם הרמס 900 בשיתוף בין החברה ההודית ADANI DEFENSE AERO SYSTEMS לבין אלביט מערכות. במפעל מיצרים על פי דיווחים זרים חומרים המרכיבים את המל"ט.

החרם מגיע לאחר ש"אינדיפנדנט" הבריטי דיווח בעבר כי חברת ייצור הלבשה בהודו החליטה לעצור יצור מדים עבור משטרת ישראל "מנימוקים הומניטריים".