ימי לחימה בצפון: צה"ל חיסל הבוקר (שבת) בתקיפת רכב בדרום לבנון מחבלים השייכים לדיוויזית האמאם חסיין וביצעו בעבר ירי רקטי לשטח ישראל. בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של חיזבאללה במרחב לבונה שבדרום לבנון ובמהלך הלילה הותקפו שני מבנים צבאיים נוספים של ארגון הטרור במרחב בליידא. 

"מה הם רוצים מביירות": פרשן לבנוני מסביר מדוע "ישראל בהיסטריה" 
בחצר של אסד: כך השתנה אופן הפעולה של ישראל בסוריה מאז ה-7.10

בשלושת הימים האחרונים הודיע חיזבאללה על 12 פעילים שחוסלו בשורותיו. מאז הלילה, הודיע ארגון הטרור על שבעה - עלי מוחמד שלהאב, מוחמד עלי רבריס, מוסטפא חוסין סלמאן, עלי עבד א-נבי קאסם, פארוק מוחמד חרב, עבאס אחמד חליל וחוסיין מוחמד בדוי. כולם תושבי דרום לבנון שמתו "כשהידים בדרך לירושלים". מאז שהחלה המלחמה הודיע חיזבאללה על 229 הרוגים בשורותיו.

תקיפה נגד רכב בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה נגד רכב בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

צה"ל תקף אמש תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה וחיסל מספר מחבלים שיצאו ממבנה צבאי. התקיפות בוצעו במרחב רמיה. זאת, לאחר שחיזבאללה נטל אחריות על שבע מקרי ירי לעבר ישראל. כמו כן, בסוריה האשימו את ישראל כי תקפה במערב המדינה. איראן אישרה כי בתקיפה המיוחסת לישראל נהרג יועץ במשמרת המהפכה, רדא זראעי, כשערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח כי חוסלו גם שני פעילי חיזבאללה.

כ-570 בתים נפגעו מירי טילים בגזרה הצפונית בחודש האחרון, כך עלה אתמול מסיכום התקיפות החודשי שפורסם על ידי "לובי 1701" - התארגנות אזרחית שמטרתה להביא ליצירת אזור חיץ מהגבול ועד הליטני. מהנתונים עולה כי במהלך פברואר נורו לעבר שטח ישראל 91 טילים מדויקים, 668 טילי תלול מסלול ו-21 טילים כבדים.

תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

עוד עלה מהנתונים, כי אדם אחד נהרג ו-16 נפצעו כתוצאה מירי הטילים בחודש האחרון, וכי נרשמו 40 ניסיונות חדירה של כלי טיס לצפון הארץ. על פי הנתונים 68 אלף תושבים עקורים מבתיהם מזה 110 ימים.

מ"לובי 1701" נמסר כי "אלו מספרים חסרי תקדים אשר ממחישים את המציאות הקשה בה מדינת ישראל החליטה, לעת עתה, לוותר על ההתיישבות בצפון והפכה חבל ארץ שלם לרצועת ביטחון. 'לובי 1701' הינה התארגנות אזרחית, א-מפלגתית, של תושבי הצפון מימין ומשמאל אשר פועלים יחד למען מטרה אחת - החזרת הביטחון ומרקם החיים לצפון. הלובי יפעל בכל דרך כדי להבטיח את ההתיישבות בצפון ברווחה, צמיחה וביטחון. אנו רואים במטרה זו כמלחמה האמיתית על הבית ממנו נעקרנו".