אחותו של החטוף אלעד קציר ז"ל הודיעה היום (שבת) בכאב כי הוא נרצח בשבי החמאס, וגופתו הוחזרה לישראל במבצע צבאי שביצע צה"ל. דורון קדוש, עיתונאי גל"צ דיווח אודות פרטים חדשים ודרמטיים בנוגע למבצע. 

הגופה הייתה קבורה באדמה: כל מה שאפשר לחשוף על חילוץ גופתו של קציר
המתקפה של אחות החטוף שנרצח נגד נתניהו: "נפגע פעולות הפקרה"

קציר ז"ל נרצח באמצע חודש ינואר האחרון, כך על פי המידע המודיעיני שבו החזיק צה"ל. עוד דווח כי הגופה עצמה הייתה קבורה באדמה בח'אן יונס, והכוחות חפרו בקרקע על מנת לחלץ אותה. פעולת החילוץ התבצעה בסמוך לאזור שבו חטיבת הקומנדו מנהלת בימים אלו לחימה מול מחבלי החמאס. 

פעילות צוות הקרב של חטיבת גבעתי בשכונת ׳אל אמל׳ בחאן יונס. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

הפעולה עצמה הייתה מורכבת במיוחד, והכוחות חפרו באדמה במשך כל הלילה, על מנת להגיע לגופתו של קציר. על מנת להגיע למקום שבו הייתה קבורה הגופה, נדרשו הלוחמים לנהל קרב מול מחבלים של החמאס, וחיסלו רבים מהם. 

כאמור, זמן קצר לפני ההודעה הרשמית של צה"ל בנושא, אחותו של קציר ז"ל חשפה בכאב את מבצע חילוץ גופתו: "קיבלנו בשורות קשות. אלעד הובא הלילה לישראל, אחרי שנרצח בשבי", כתבה כרמית. "דובר צה"ל יספר לכם על פעולת החילוץ האמיצה, שאכן הייתה כזו. במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה. יהיה לאלעד קבר בניר עוז. אנחנו לא נישאר בחוסר וודאות", כתבה. 

אלעד קציר ז''ל ומשפחתו  (צילום: באדיבות המשפחה)
אלעד קציר ז''ל ומשפחתו (צילום: באדיבות המשפחה)

כמו כן, היא ביקרה בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "דובר צה"ל לא יספר לכם שלרוה"מ, לקבינט ולצה"ל אין מושג איפה מוחזקים מרבית החטופים, החיים והנרצחים. הוא גם לא יספר לכם שאין להם שום דרך לשמור על החטופים, גם כשהם יודעים איפה הם. אלעד נחטף מביתו בניר עוז חי ושלם וצולם פעמיים מתוך השבי. ניתן היה להציל אותו לו עסקה הייתה קורית בזמן. המנהיגות שלנו פחדנית ומונעת משיקולים פוליטיים ולכן זה לא קרה.

אלעד קציר ז''ל ומשפחתו  (צילום: באדיבות המשפחה)
אלעד קציר ז''ל ומשפחתו (צילום: באדיבות המשפחה)

הוא אולי יוכר כנפגע פעולות איבה אבל המונח המדויק הוא "נפגע פעולות הפקרה". הוא הופקר ב-7.10 והופקר 183 ימים בשבי, בהם ניתן היה להחזירו בחיים. 'כל שמאחר לפדות השבויים היכן שאפשר להקדים, כאילו שופך דמים'".