אתר פוליטיקו דיווח הלילה (בין חמישי לשישי) כי למרות שאיראן העבירה מסרים לארה"ב שהיא תתקוף את ישראל בצורה "מוגבלת", ייתכן כי המתקפה תהיה גדולה מהרגיל. על פי הדיווח, גורמי מודיעין מסרו שייתכן שהיא תצא לפועל בשלושת הימים הקרובים. עוד דווח כי איראן תשתמש גם בטילים בליסטיים וגם בכלי טיס בלתי מאוישים.

בתוך כך, שני פקידים אמריקנים מסרו כי הם לא בטוחים שאיראן תצליח לתקוף את ישראל בצורה שלא תניע את ארה"ב להגיב צבאית, שכן מתקפה מגדילה את הסיכון להתקלחות גדולה יותר במזרח התיכון. ממשל ביידן כבר קבע כי איראן לא שואפת להרחיב את ההסלמה במזרח התיכון, מה שלטענת גורמים המעורים בפרטים, עשוי להכביד את תכנון התגובה של טהרן.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)
מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)

נשיא איראן אבראהים ראיסי מסייר בבסיס של משמרות המהפכה (צילום: רויטרס)
נשיא איראן אבראהים ראיסי מסייר בבסיס של משמרות המהפכה (צילום: רויטרס)

ארצות הברית כבר הודיעה לאחרונה לבעלות בריתה כי תגובתה של איראן עשויה להיות קרובה על פי הדיווח ברשת אל-ג'זירה, גורם אמריקאי בכיר טען כי במהלך הימים האחרונים וושינגטון עקבה אחר תנועות צבא איראניות הקשורות למתקפה אפשרית על ישראל ולכן התקבלה ההערכה.

במקביל, נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר בפגישה בארמון האליזה עם יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה כי "הזהרנו את איראן לבל תתקוף בישראל". קודם לכן, אמר ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק כי לישראל הזכות להתגונן מאיומי איראן. "האיומים של איראן אינם מקובלים. אנו, כמו האמריקנים, תומכים לחלוטין בזכותה של ישראל להתגונן מפניהם", הדגיש.

זירת חיסול הבכיר האיראני בסוריה (צילום: רשתות ערביות)
זירת חיסול הבכיר האיראני בסוריה (צילום: רשתות ערביות)

מחמד רזא זאהרי הוא הבכיר שחוסל בשגרירות איראן בסוריה, ומדובר באיראני הבכיר ביותר שחוסל מאז חיסול ראש תכנית הגרעין מוחסן פחריזאדה ב-2020. המבנה שהותקף הוא מבנה הקונסוליה האיראנית בו משתמש שגריר איראן בסוריה כמקום מגורים. ישנם דיווחים לא רשמיים על שישה הרוגים. מוחמד האדי רחימי, עוזרו של זאהדי בכוח קודס, הוא גם בין ההרוגים.

זאהדי, בכיר מאוד בכוח קודס של משמרות המהפכה, פיקד בעבר גם על חיל האוויר של משמרות המהפכה ועל דיוויזיית האימאם חוסיין. יעד החיסול היה מפקד יחידת 18000 של כוח קודס, יחידה שאחראית בין היתר על כל הברחות האמל"ח והנשק המדויק ללבנון.