בכיר חמאס אוסאמה חמדאן איים היום (רביעי) בריאיון לערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, כי "אם האויב יפתח במבצע אגרסיבי קרקעי על רפיח - המשא ומתן יופסק, מכיוון שההתנגדות אינה מנהלת משא ומתן תחת אש".

שני בתים נפגעו מטילי נ"ט בגליל המערבי; הרמטכ"ל: "מכינים מתקפה בצפון"
בצל המצב הביטחוני: החשש הגובר לקראת ההילולה במירון

עוד התייחס חמדאן ללחימה בעזה ואמר כי "יכולות ההתנגדות (של חמאס) עדיין גבוהות וההתנגדות עדיין בסדר, זאת בזמן שחטיבות העילית הציוניות קרסו ברצועת עזה". בהמשך  ציין כי "האויב הישראלי הימר על ירידה ביכולותיו, אבל ההתנגדות התכוננה".

חמדאן אישר כי הקשר עם שני מנהיגי הארגון, מוחמד דף ויחיא סינוואר, הוא קבוע וכי יש מעקב צמוד מתמיד בשטח. עוד הוסיף, "ישנה פעולה מתואמת בשטח והתייעצות קבועה בין ציר ההתנגדות". כמה זמן הקרב הזה יכול להימשך?".

חמדאן ציין ש"אחת התוצאות החשובות ביותר של הקרב הזה היא שציר ההתנגדות גובר בכוחו ובעוצמתו", והמשיך, "מה שקרה דרך התגובה האיראנית לישות הציונית קבע משוואה חדשה", והצביע ציין כי "מי שמנהל את רציף הים בעזה הוא הממשל האמריקני", וציין כי "כל חייל חמוש על קרקע עזה הוא אויב של העם הפלסטיני", הסביר והוסיף כי "ההתנגדות סיכלה פרויקט של רשות מדינית חדשה ברצועת עזה".

מנגד, חמדאן אמר: "קיבלנו בברכה את התיווך הסיני ולא אכפת לנו מכל תפקיד חיובי". הוא חשב ש"האויב מנסה לסחוט את כולם בקרב רפיח".

כזכור, מקורות בחמאס אמרו אמש לעיתון הסעודי "א-שרק" כי "הפעם יש אווירה ונסיבות אחרות בנוגע להצעה הנוגעת להפסקת אש". אנשי ארגון הטרור חזרו לדוחא, בירת קטאר, להתייעצויות אחרי הפגישה עם נציגי המתווכות בקהיר. "משלחת התנועה הקשיבה להבהרות של המתווכות לגבי כמה נקודות מעורפלות בהצעת ההפוגה האחרונה", אמרו המקורות.

כל זאת בזמן שראש הממשלה נתניהו מקיים דיונים בקריה על המגעים לעסקת החטופים, ובשאלה אם לשלוח את צוות המשא ומתן הישראלי, בדרגי עבודה, לקהיר - בהתחשב בעובדה שתשובת חמאס ומנהיגה בעזה יחיא סינוואר עדיין לא הגיעה. בישראל מבינים שתשובת חמאס על ההצעה המצרית תגיע בתוך כמה ימים - וככל הנראה לא ב-24 השעות הקרובות.