חקירות מחבלי הנוח׳בה שנתפסו הובילו את חוקרי השב״כ ליצור אפליקציית וויז עזתי עבור כוחות צה״ל ערב התמרון הקרקעי בעזה, כך התפרסם אתמול (שלישי) בכתב העת "מבט מל"מ" של מרכז מורשת המודיעין.

בדרך לפיצוץ המגעים? בכיר חמאס מאותת: "הבהרנו שעמדתנו שלילית"
שני בתים נפגעו מטילי נ"ט בגליל המערבי; הרמטכ"ל: "מכינים מתקפה בצפון"

"מאז תחילת הלחימה, חוקרי השב"כ קיבלו ממחבלי הנוח'בה מודיעין טקטי רב שהפך  ל"ווייז רצועתי" וירד לכוחות, עוד לפני התמרון. זאת, בצורת מפות עליהן סומנו נקודות שעליהם להכיר, ספר "תודעת אויב" מעמיק ועזרים נוספים. השני, חקירות פעילים שנעצרו במהלך התמרון - חקירות אלה סיפקו מודיעין משמעותי בתחומים נוספים, קריטיים למטרות התמרון – ממידע שטח גיאוגרפי״, כך פורסם במאמר שהוקדש לפעילות השב״כ מאז החלה השבת השחורה ב7 באוקטובר.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בפרסום אודות פעילות המוסד, נחשף כי המוסד סיפק ללוחמי צה״ל שפעלו במנהרות החמאס ציוד טכנולוגי ייחודי אשר סייע לסרוק את המנהרות באופן שהפחית את הסיכון לחשיפה של הלוחמים גם בשדה הקרב מסייע המוסד למאמצי הלחימה של צה"ל ושב"כ במשימה להכרעת היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס.

"עם פרוץ המלחמה, נרתם המוסד והשקיע משאבים רבים ויכולות ייחודיות שבהם יש לארגון יתרון יחסי: בתחומי הטכנולוגיה, התגייסו עובדי הארגון למאמץ רחב כדי לספק פתרונות לאתגרים שזיהה צה"ל בלחימה בעזה ובגזרה הצפונית. אנו גאים על הזכות להיות חלק משמעותי ולהשפיע על ביטחון החיילים והחיילות שנלחמים בחירוף נפש, ועושים ככל יכולתנו כדי לסייע להם להכריע את האויב. מרבית המבצעים והיכולות הטכנולוגיות המיוחדות חסויים, אך על מקצתם ניתן לשפוך מעט אור - צוותי הטכנולוגיה העמידו תוך פרק זמן קצר מאוד פתרון טכנולוגי חכם, פשוט ויעיל למיגון טנקים ונגמ"שים שמרחיב את ההגנה לצוותי הלחימה.

מאז תחילת הלחימה מוגנו אלפי כלי רק"מים ובכך ניצלו חייהם של חיילים רבים. אגפי המוסד ניצלו את הניסיון הרב שנצבר בארגון במימוש מבצעים חשאיים בשטח אויב ופיתחו פתרונות ללחימה בלילה …אחד האתגרים המרכזיים של המלחמה הנוכחית הוא ההתמודדות של צה"ל עם המרחב התת קרקעי ברצועת עזה. עובדי הארגון פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם יחידת יהל"ם ויחידות מבצעיות מיוחדות על מנת לצייד את לוחמיהן ולוחמותיהן בטכנולוגיות איננו יכולים לחשוף.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

את הניסיון הרב שנצבר בארגון במימוש מבצעים חשאיים בשטח אויב ופיתחו פתרונות ייחודיים ויצירתיים, ביניהם כאלו שאפשרו יכולות לחימה ותמרון טובים יותר הרובוטים של המוסד הוחדרו למרחב התת- קרקעי למשימות סריקה ולחימה מורכבות, שבהן באו לידי ביטוי יכולותיהם המבצעיות ברמה הגבוהה ביותר המשמשות לסריקה ולחימה בתוואי תת- קרקעי בלי לסכן את חייהם.

הרובוטים של המוסד נכנסו במלוא העוצמה לסייע לצה"ל בלחימה, ומקצתם אף הוחדרו למרחב התת-קרקעי למשימות סריקה ולחימה מורכבות, שבהן באו לידי ביטוי יכולותיהם המבצעי".