על רקע חוסר הוודאות בנוגע לעסקה, רוב הישראלים (54%) טוענים שחשוב יותר כעת לבצע עסקה להשבת חטופים מפעולה צבאית משמעותית ברפיח (38%). כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.

מפילוח התשובות עולה כי 79% ממצביעי מפלגות הימין בעד פעולה ברפיח, לעומת 81% ממצביעי מפלגות המרכז־שמאל שבעד עסקת חטופים. בתשובה לשאלה: אם ממשלת ישראל תחליט לקבל את עסקת החטופים, האם השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר צריכים להתפטר מהממשלה? התשובות היו: כן – 47%, לא – 28%, לא יודע – 25%. בתשובה לשאלה: אם ממשלת ישראל תחליט שלא לקבל את עסקת החטופים, האם השרים בני גנץ וגדי איזנקוט צריכים להתפטר מהממשלה? – התשובות היו: כן – 38%, לא – 41%, לא יודע – 21%.

גורם ביטחוני העריך אתמול כי סנוואר נמצא במצוקה. ״על השולחן ניתן לו כמעט הכל - שחרור מחבלים, אי־כניסה בשלב זה לרפיח, פתיחת מסדרון נצרים באופן כמעט מלא והפוגה ארוכה בלחימה. מצד שני, ברור לסנוואר שהמחיר שאותו הוא נדרש לשלם הוא נורמליזציה ישראלית עם סעודיה ומדינות ערב נוספות. הוא יצא למהלך 7 באוקטובר כדי לסכל בניית קואליציה של ישראל ומדינות ערב המתונות, ועכשיו הוא מקבל את זה על ראשו כשהוא זה שנדרש לברך על כך״.