יום הזיכרון לחללי צה״ל ואחריהם אירועי יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל יהיו השנה שונים ויתקיימו בצל המלחמה והלחימה של כוחות צה״ל בשבע חזיתות. הערב בשמונה יפתחו אירועי יום הזיכרון לחללי צה״ל ונפגעי פעולות האיבה. ברחבי הארץ תשמע צפירה בת דקה וטקס הזיכרון המרכזי ברחבת הכותל יחל בהורדת הדגל לחצי התורן.

מפקדו לשעבר של ניר ברקת: "אל תגיע לטקס יום הזיכרון, הפקרתם אותנו"
יום הזיכרון 2024: מתי הצפירות, הטקסים והאירועים המרכזיים?
"זה שהם לא כאן, לא אומר שהם לא נמצאים": אורית שכלה חמישה בני משפחה

במשרד הביטחון מעריכים כי כלל בתי העלמין יהיו גדושים השנה הרבה מעבר לשנה רגילה וזאת בשל העובדה כי בשל הטבח של ה-7 באוקטובר והלחימה במלחמת ״חרבות ברזל״ נוספו השנה מאות רבות של נופלים בקרבות לצד נרצחי פעולות איבה.

במשרד הביטחון אף קיבלו את אישור הממשלה והסמיכו את שר הביטחון יואב גלנט למנוע כניסה של ציבור לבתי העלמין במהלך הטקסים אם ירשם עומס מוגבר שיש בו כדי לסכן את הבאים לבתי העלמין.

בצה״ל הושלמה פקודת יום הזיכרון. בסמוך לכל חלקת קבר של חלל צה״ל יוצב חייל שיפקוד את הקבר ובעת הישמע הצפירה ביום שני ב-11 בבוקר יעמדו החיילים לצד הנופלים ויצדיעו.

השנה בצה״ל לא יקיימו אירועי הצדעה למדינה ביום העצמאות: ללא מטס, ללא משט ובסיסי צה״ל לא יפתחו לציבור. האירוע החגיגי היחיד שיתקיים הוא מסדר חיילים מצטיינים בבית הנשיא.

בצה״ל אף יעלו את רמת הדריכות והכוננות במהלך יום הזיכרון ויום העצמאות ומערכי ההגנה יעמדו בכוננות גבוהה, על רקע הלחימה בזירות השונות והחשש כי יש מי שינסה לחבל בימים הכי לאומיים של מדינת ישראל.