"עלינו לתת לישראל את הפצצות הדרושות לה כדי לסיים את המלחמה. הם לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד", אמר היום (ראשון) הסנאטור לינדזי גרהם בריאיון שנתן לרשת NBC האמריקאית. 

נסגר החשבון: חוסל המחבל שהחזיק את נועה מרציאנו בשבי | צפו בתיעוד
"מדובר בפשיסט": האלוף במיל' טען ששב"כ צריך לחקור את פורום קהלת - כך הגיבו בארגון

בריאיון הזכיר גרהם את מלחמת ישראל נגד חמאס באותה נשימה עם הטלת פצצת האטום של ארה"ב על יפן במהלך מלחמת העולם השנייה והשווה בין שני המאורעות. "כאשר עמדנו בפני הרס כאומה אחרי פרל הארבור, שנלחמנו בגרמנים וביפנים, החלטנו לסיים את המלחמה על ידי הפצצת  הירושימה ונגסאקי בנשק גרעיני", אמר גרהם, וסיכם כי "זו הייתה ההחלטה הנכונה".

האנלוגיה הנ''ל הייתה כבר לפני כן באמתחתו של גרהם, אוהד מושבע של ישראל, והשתמש בה כאשר גינה את הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן על קריאתו למנוע נשק מישראל במידה ותפתח בפעולה צבאית רחבה ברפיח. 

פעילות צה''ל ברפיח  (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל ברפיח (צילום: דובר צה''ל)

כשהמראיינת קריסטן וולקר ב-NBC הזכירה כי גורמים צבאיים בארה"ב טוענים כי הטכנולוגיה הצבאית השתנתה מאוד מאז מלחמת העולם השנייה, דחק את הטענה והשיב לה: "כן, הגורמים הצבאיים האלה שאת מדברת עליהם מלאים שטויות".

"ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי לשרוד כמדינה יהודית", הדגיש והמשיך לצודד בישראל ולומר כי חמאס אשם בקרבנות האזרחים לאורך המלחמה. "אני חושב שאי אפשר להפחית את מותם של אזרחים בעזה כל עוד חמאס משתמש באוכלוסייה שלהם כמגן אנושי".

"מעולם לא ראיתי בתולדות הלחימה מאמצים בוטים כאלה של אויב החמאס לסכן אזרחים", אמר הסנאטור, וטען לבסוף כי "הדבר האחרון שצריך לעשות זה לתגמל את ההתנהגות הזאת".