רייצ'ל גולדברג-פולין, אמו של החטוף הירש גולדברג-פולין, הפכה לפנים המזוהות ביותר עם משבר החטופים בארצות הברית. הירש, בן ה-23, נולד בקליפורניה ועלה לישראל, ונחטף ממסיבת הנובה. אתמול (ראשון) היא העניקה ריאיון לרשת פוקס ניוז האמריקאית, וקראה לארצות הברית לגלות מעורבות אקטיבית יותר במשא ומתן.

חמאס פרסם סרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין
חמאס פגע בבטן הרכה של ישראל אבל גם לחץ על כפתור מצוקה

"ארצות הברית גם היא בין הקורבנות של שבעה באוקטובר", אמרה. "והיא לא יכולה לראות את תפקידה כמתווכת ניטרלית, 45 אזרחים אמריקאים נרצחו בשבעה באוקטובר, ו-12 נוספים נחטפו לעזה, שמונה מהם עדיין מוחזקים בשבי".

הירש גולדברג-פולין (צילום: מטה משפחות החטופים)
הירש גולדברג-פולין (צילום: מטה משפחות החטופים)

על המגעים למשא ומתן אמרה: "אני חושבת שעלינו להיות יצירתיים ולמצוא דרך להתקדם מהמשבר, על שני הצדדים לעצור ולחשוב על דרך קדימה. אם תהיה הפסקה בלחימה, זה ייתן לאנשים זמן לעכל ולחשוב שוב בהיגיון".

היא הוסיפה: "אני חושבת שלא מספיק אמריקאים מודעים לכך שישנם אזרחים אמריקאים שמוחזקים בשבי חמאס", הוסיפה. "ישנו ניסיון להציג את החטופים כמונוליט, קבוצה הומוגנית, אך זה לא כך. בקושי שומעים על ערבים שנחטפו, והיו גם חטופים תאילנדים, נפאלים ואפריקאים נוצרים".

לבסוף, העבירה גולדברג-פולין מסר שלעיתים רחוקות נשמע, ואמרה: "קיים כל כך הרבה סבל בשני הצדדים, אין פה תחרות. ישנם 132 אזרחים חפים מפשע שנחטפו מישראל בשבעה באוקטובר וסובלים בשבי, וישנם מאות אלפי אזרחים עזתים לא מעורבים שסובלים קשות", היא הוסיפה: "הרבה אנשים מתקשים להכיר בשתי האמיתות המקבילות האלו".

הירש גולדברג-פולין באות חיים שפרסם חמאס (צילום: רשתות ערביות)
הירש גולדברג-פולין באות חיים שפרסם חמאס (צילום: רשתות ערביות)

בחודש שעבר, כזכור, פרסם חמאס אות חיים מהירש בן ה-23, וזו הייתה הפעם הראשונה שפורסם סרטון המציג אזרח אמריקאי. באופן חריג, הוריו אישרו את פרסום הסרטון לתקשורת הישראלית, ומאז מספר משפחות הלכו בעקבותיהם וביקשו לפרסם חלקים מאותות חיים שפורסמו מאז תחילת המלחמה.

בסרטון שפורסם, נראה הירש לאחר קטיעת ידו השמאלית, שנפגעה קשות מירי במהלך חטיפתו. "יצאתי לבלות עם החברים שלי ובמקום זה מצאתי את עצמי נלחם על חיי, עם פציעות קשות בכל הגוף, אחרי שניסיתי להגן בגופי על עצמי ועל עוד אזרחים מפוחדים, כשלא היה מי שיגן עלינו באותו היום", אמר בסרטון שהופץ על ידי ארגון הטרור.

רייצ'ל וג'ון, הוריו של החטוף הירש גולדברג-פולין, הגיבו לסרטון שפורסם משבי חמאס: "ראינו את הסרטון היום והוקל לנו לראות אותו חי, ובו בזמן אנחנו דואגים לבריאותו ולשלום יתר החטופים. אנחנו מבקשים מכל המתווכות והצדדים המעורבים במשא ומתן: קבלו החלטה אמיצה שתאפשר לנו להתאחד עם אהובנו. הירש, אם אתה שומע, שמענו את קולך לראשונה מזה 200 ימים. אנחנו אוהבים אותך, תהיה חזק".