ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (בין ראשון לשני) לעיתונאי היהודי-אמריקאי דן סינור, והתייחס למלחמה המתמשכת שהחלה לאחר הטבח הרצחני של מחבלי חמאס בחודש אוקטובר האחרון. "אם חמאס ייכנע, יניח את נשקו ויחזיר את החטופים, המלחמה עלולה להסתיים מחר", ציין. 

יעד מבוצר, סלקטורים בודקים בכניסה: בית העלמין באשדוד הפך ליעד מבוצר
בעקבות החיץ בבית העלמין: "המשפחות השכולות יצאו במופגן כשבן גביר יישא דברים"

עוד הוסיף כי "לא ניתן לתושבים בעזה לנהל את הרצועה, כל עוד חמאס נמצא בה". כמו כן, התייחס לסוגיה שדובר בה רבות - הגליית מנהיגי חמאס ברצועה: "אנחנו דנים בגלות מנהיגי חמאס, אבל העניין תלוי בעיקר בכניעה שלהם. לחמאס יש רפלקס של רצח יהודים והוא כל כך חזק שהם אינם מסוגלים לשלוט בו, אז הרפלקס הוא זה ששולט".

תקיפות צה"ל ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

 "שואלים אותי כל הזמן: מה אתה רוצה לראות בעזה ב'יום שאחרי'? ואני אומר: כדי לדון ביום שאחרי הנאצים, קודם צריך לחסל את הנאצים", אמר ראש הממשלה. כאשר נשאל איך ישראל מתכוונת לחסל את חמאס כל עוד הארגון מחזיק בחטופים השיב נתניהו: "בפני צה"ל עומד אתגר שאף צבא בעולם לא נתקל בו. ישראל נלחמת תוך כדי מאמץ בלתי נתפס לצמצם עד מינימום את הפגיעה באזרחים, אף צבא אחר בעולם לא עשה זאת ולא היה מצליח. האמריקאים הרגו אלפים רבים של אזרחים פיליפינים, בשונה מצה"ל בעזה".

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

עוד אמר נתניהו, כי "ישראל נלחמת בחמש זירות במקביל. חמאס, חיזבאללה, החות'ים, המיליציות הפרו איראניות בעיראק, איראן עצמה.
כמו כן, הוסיף עקיצה לעברו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כשציין: "אנו מתמודדים עם אתגרים שאף צבא מודרני לא עמד בפניהם, ועלינו להגן על עצמנו ולא לבקש מהאמריקאים או מאחרים לעשות זאת". 

לאחר מכן אמר: "ישראל חייבת לנצח, גם לאור הלחץ הבינלאומי הכבד שמופעל עלינו, אין לנו ברירה אחרת פרט למלחמה עד הניצחון. אנחנו מודים עד עומק נשמתנו לארה"ב, לנשיא ביידן על התמיכה ועל הסיוע הרב, אך אם נצטרך להילחם לבדנו - נעשה זאת, נילחם גם אם נישאר לבד. אם נצטרך - נילחם עם הציפורניים כי אין לנו זכות לא להילחם בעד המדינה היהודית היחידה בעולם. ישראל תמשיך לפתח ולשדרג את הטכנולוגיות שלה, ייצור נשק - התקפי והגנתי גם יחד. אצלנו לא מדברים על החלש, רק עם החזק. אין לנו ברירה פרט ללהיות חזקים ומנצחים".

בהמשך נשאל כיצד מתכוונת ישראל למנוע את חזרת המחבלים לאזורים השונים שצה"ל כבר פעל בהם ברצועה. "קודם כל יש לפרק את צבא הטרור, את התשתית. אחר כך - לחסל את הכוחות, את הטרוריסטים. השלב השלישי הוא לשמור על חופש פעולה, על הגישה החופשית לעזה, על היכולת לחזור לשם במידת הצורך כדי למנוע הקמה מחדש של גדודי חמאס, למנוע התחמשות מחודשת של טרוריסטים. המטרה מספר אחת היא פירוז מלא של עזה. אחר כך יש להעביר שליטה בעזה לכוח בינלאומי, אני מקווה שמדינות ערב ומדינות מערביות תיקחנה חלק. זאת התכנית הריאלית".

לסיום התייחס למחאות בקמפוסים באוניברסיטאות בארצות הברית ואמר: "כשאנו רואים את מה שמתרחש בקמפוסים, כשאמריקה רואה זאת, היא צריכה לשאול את עצמה: לאן אמריקה הולכת, עם מי ולאן. איראן וחמאס ראו במתקפה על ישראל את הצעד הראשון. לא בכדי תומכי חמאס בקמפוסים שרפו את דגלי ישראל יחד עם דגלי ארה"ב. אנחנו מנהלים קרב משותף"