"בקרב האחרון של גבעתי בחזית הדרום ישראל נהרג, והגופה לא חזרה מעולם. זה היה קרב קשה מאוד, והמצרים לא שחררו אחריו, לא גופות ולא כלום", שיתף בן כספית בסיפור נפילת דודו טוראי ישראל זילברמן שנלחם במלחמת השחרור.

אביו של אל"מ אסף חממי ז"ל שנפל בקרב: "הבין שצריך קודם כל להציל אנשים"
אי מניעת "רצח עם"? הסיבה האמיתית בגללה הצטרפה מצרים לתביעה בהאג

לפני כן הקדים כספית וסיפר: "ישראל ואבא שלי לחמו במלחמת השחרור. ישראל לחם את כל המלחמה בקרבות הכי קשים בחטיבת גבעתי בחזית הדרום, בתפקיד הכי קשה, של זה שרץ ראשון עם הבונגלור טורפדו. זו הייתה הדרך שאז פרצו את גדרות התיל כדי לכבוש את המוצבים של הצבא המצרי".

"בטבריה באותו זמן משחק מתתיהו זילברמן, שזה דודי, עם החברים שלו בכדור סמרטוטים ליד השכונה. עצרה מונית, ירד ממנה אדם, שאל אם יש פה זילברמן, והוא אמר 'תגיד להורים שישראל נעדר' ונסע", גילה כספית על רגע ההודעה על מותו של דודו.

לאחר מכן עדכן כספית כי שנה-שנתיים לאחר נפילתו של זילברמן, אביו של כספית הלך לנחלת יצחק: "לשם הביאו את כל העצמות שמצאו. הוא ראה גולגולת וזיהה אותה כאחיו הבכור. יש לנו תמונה. כשאבי נפטר, מצאנו אותו מחזיק את הגולגולת, ומתברר שהייתה לישראל שן דפוקה אחת, והאמת שרואים בגולגולת את השן הזו".

"יכול להיות שאפילו הזיהוי היה נכון, אבל אבא שלי אמר בזמנו 'ההורים חרדים, אנחנו לא יכולים בלי קבר. אני רוצה שיהיה להם קבר לבכות על אחי'. אנחנו עמדנו עשרות שנים, כל יום זיכרון בצפירה, באותו קבר של ישראל זילברמן בנחלת יצחק".