צה"ל הודיע היום (רביעי) כי חסין איברהים מכי, בכיר ב"חזית הדרום" של חיזבאללה, חוסל יחד עם סגנו בתקיפת רכב בעיר צור שבדרום לבנון. חסין היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה. על פי דיווחים בלבנון, שלושה טילים נורו לעבר הרכב. ע"פ דיווח נוסף בערוץ אל-חדת', מדובר בגורם בכיר בחיזבאללה מהכפר בית יאחון שהיה ברכב עם שומר הראש שלו.

תיעוד חריג: מחבלים לצד רכבי או"ם - מבצעים ירי במתחם של הארגון אונר״א במזרח רפיח
קרבות עזים בצפון ודרום הרצועה: ארבעה לוחמים נפצעו קשה

תיעוד מהחיסול של חסין איברהים מכי בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

לפי צה״ל חסין היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה, ובמסגרת תפקידו עסק בקידום מתווים שונים וכן בעברו שימש כמפקד גזרת החוף בארגון.

למעשה, ״חזית הדרום״ של חיזבאללה מקבילה לפיקוד הדרום של צה״ל, כלומר זה כל מרחב דרום לבנון. חסין שחוסל הוא אחד ממפקדי השטח הבכירים שם, ואחד הבכירים ביותר שישראל חיסלה בחיזבאללה עד כה מתחילת המלחמה. 

בכיר בחיזבאללה חסין איברהים מכי (צילום: רשתות ערביות)
בכיר בחיזבאללה חסין איברהים מכי (צילום: רשתות ערביות)

הטקטיקה של צה״ל בשבועות האחרונים היא לבצע חיסולים ממוקדים של אנשי חיזבאללה בכל הדרגים זוטרים, בין אם ביניים או בכירים. המטרה כפולה: לגבות מחיר שיכאב לחיזבאללה תוך שלילת היכולות שלו, וכן להשפיע על הניידות של אנשי חיזבאללה במרחב ובכך ליצור אפקט אצל הפעילים שהם לא מוגנים ולגרום להם להגבלת תנועה או ליצור אופרציה בכל תנועה.

בצה״ל אומרים שככל שמזהים אנשי חיזבאללה במרחב הם פועלים לפגוע בהם, מדרג זוטר ועד מפקדים בכירים: "מהרגע שאנו מזהים תנועה של איש חיזבאללה במרחב ויכולות פגיעה - אנו פועלים כנגדו", אומר גורם בצה"ל. זאת, לצד גביית מחיר של פגיעה בנכסי הלחימה של חיזבאללה בדרום לבנון.

כאמור, בשבועות האחרונים נרשמו מספר לא מבוטל של חיסולי אנשי חיזבאללה בדרום לבנון חלקם אף נפגעו באזורים המרוחקים מהגבול כמו בבקעה, במרחב נבטיה, צור ובאזורים נוספים.

כזכור, בגליל המערבי ובמטולה נרשמו היום פגיעות ישירות מירי נ"ט. אזרח אחד נהרג מהירי לעבר אדמית. בתגובה צה"ל תוקף בדרום לבנון. בתיעודים שהופצו מהגליל המערבי אחרי הירי מלבנון נראו ככל הנראה נפילות. ברשת הלבנונית "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי בוצע ירי באזור ערב אל-עראמשה, אדמית ויערה שבגליל המערבי.

חוסיין מאקי, בכיר חיזבאללה שחוסל, יחד עם מחמד רזא זאהדי, הבכיר האיראני שחוסל בשגרירות איראן בסוריה (צילום: רשתות ערביות)
חוסיין מאקי, בכיר חיזבאללה שחוסל, יחד עם מחמד רזא זאהדי, הבכיר האיראני שחוסל בשגרירות איראן בסוריה (צילום: רשתות ערביות)

חיזבאללה קיבל אחריות רשמית על הירי לגליל המערבי, ומסר כי הצליח להפיל שם בלון תצפית של צה"ל. דובר צה"ל אישר כי הבלון הופל, ומסר: "כתוצאה מהשיגורים שבוצעו לגליל המערבי, בלון תצפית של צה"ל נפגע ונפל בשטח לבנון, אין חשש לדלף מידע".