אמש (שבת) שודרה בערוץ 14 כתבה אודות מיכאל מושיאשוילי, לוחם שב"כ שנפל בקרב הרואי סמוך לקיבוץ זיקים בשבעה באוקטובר. פרט אחד מתוך דבריו של אביו של מיכאל, יעקב, הדהים את הצופים - העובדה שבנו יצא להילחם על דעת עצמו, כאשר על פיו - ההוראה של השב"כ באותו יום הייתה לא לצאת מהבית.

"בוט איראני": בן גביר התלונן על השב"כ בקבינט, רונן בר לא נשאר חייב

גורמים בשב"כ הבהירו ומסרו בתגובה: "לא ניתנה כל הנחיה של ראש השב"כ שלא לצאת לשטח, ההפך הוא הנכון! עוד קודם לפרוץ המלחמה, בהנחית ראש השירות נשלחו בליל ה-7/10 צוותי לוחמים של שב"כ לשטחי העוטף וכידוע בלחימתם הצילו חיי אזרחים ובלמו את מתקפת מחבלי החמאס באזורים בהם נלחמו".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"לאחר פרוץ המלחמה, הנחה ראש השב"כ את עובדי השירות במקצועות הלחימה, לצאת באופן מתואם וסדור במסגרת יחידותיהם אל זירות הלחימה ורבים מעובדי השב"כ יצאו לשטח, ונלחמו במחבלי החמאס ביישובי העוטף. לצערנו בקרבות הללו נפלו ונפצעו אנשי שב"כ", ציינו.

כך סיפר יעקב מושיאשוילי על מה עשה בנו באותה השבת השחורה: "הוא רואה את מה שקורה בשדרות והוא אומר 'לא יכול להיות דבר כזה'. כי הייתה הנחיה של השב"כ לא לצאת מהבית באותה נקודת זמן. הוא לא ראה שום דבר, היה לו מסך מול העיניים שהוא חייב לצאת, יהתפך העולם".

המראיינת נוה דרומי, שככל הנראה הבינה את הגודל של מה שמושיאשוילי אמר, התעכבה על כך ושאלה: "אז השב"כ מוציא הודעה לא לצאת והוא גם יוצא מהבית וגם כותב לחברים שלו?". האב השכול השיב בחיוב.

הגולשים הגיבו בזעם לטענה כי רונן בר ביקש מלוחמיו לא לצאת מהבית בזמן האסון הגדול ביותר של ישראל מימיה. "הילדים נרצחו? פספוס. הבת נאנסה וראשה נכרת? פספוס. שופל פירק את הגדר. פספוס. חמאס רצח את סבא ופיזר את אבריו על הדשא בקיבוץ? את הנכדה לא זיהו? פספוס. זהו רונן בר, ראש השבכ שמינה נפתלי בנט. בר הקפיץ ישיבה נדירה בחצות ליל שמחת תורה. כל אלופי השבכ הגיעו. והוא לא עשה דבר", כתבה גולשת נוספת.

עוד נכתב: "הנחיה של רונן בר לאנשי השב"כ לא לצאת מהבית ביום הטבח. כל הצמרת הביטחונית שלנו, רקובה מהיסוד" ואלו רק חלק מתגובות זועמות שחורכות את הרשת.