דובר צה"ל דניאל הגרי הודיע הערב (שישי) כי גופותיהם של יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה חולצו הלילה במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ. "אנחנו מעדכנים כי גופותיהם של החטופים הישראלים חולצו הלילה במבצע מיוחד של צהל ושבכ יצחק שני ועמית ברחו ממסיבת הנובה", ציין בתחילת דבריו. 

אזעקות בלתי פוסקות ועשרות יירוטים - המתיחות בגבול מגיעה לשיא
רגע לפני התקיפה ברפיח, תקלה במטוס הקרב הובילה לאירוע חריג

עוד הוסיף: גופות החטופים חולצו מתוך רצועת עזה בפעילות משותפת של כוחות צה"ל ושב"כ. במשך זמן רב, זאת על בסיס הכוונה מודיעינית שהתבססה על חקירות שב"כ. הגופות שחולצו להמשך הליך זיהוי שבמכון לרפואה משפטית".

שני לוק ז''ל (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
שני לוק ז''ל (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הוא התייחס לכאב העצום של המשפחות: "צה"ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות בשעה קשה זו. אני קורא לציבור אנא הימנעו מהפצת הודעות". על המשך הלחימה, אמר: "הלחימה העצימה נמשכת והמטרה להשבת החטופים עומד לנגד עיני המפקדים והלוחמים בשטח. נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לייצר את התנאים להשיב הביתה את החטופים והחטופות מהר ככל הניתן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס לחדשות הקשות: "הלב נשבר על האובדן הגדול. רעייתי שרה ואני דואבים עם המשפחות. לב כולנו איתן בשעת יגונן הכבד. נחזיר את כל חטופינו, החיים והחללים כאחד. אני מברך את כוחותינו האמיצים שבפעולה נחושה השיבו בנים ובנות לגבולם".

הגופות אותרו אתמול, במהלך פעילות של מה"ל ושב"כ. הגופות הועברו לבדיקה וזיהוי במכון לרפואה משפטית באבו כביר. היום בצהריים התקבל האישור כי מדובר בשלושת החטופים, ונציגי צה״ל הודיעו למשפחות את הבשורה הקשה. 

איציק גלרנטר (צילום: באדיבות המשפחה)
איציק גלרנטר (צילום: באדיבות המשפחה)

השב״כ ויחידת המודעין 504 של צה״ל העבירו מידע על היתכנות הימצאות חטופים באזור מסוים בצפון הרצועה. לאחר ניתוח, המידע והשטח, המשימה הוטלה על כוח מיוחד של הנדסה קרבית והצנחנים בהובלת אוגדה 98. הכוח פעל במקום מורכב מבחינה צבאית ולאחר מספר שעות של סריקה אותרו הגופות שהיו בתוך מארז מיוחד, מה שלימד כי הן נשמרו ״כקלפים״ לצורך עסקה עתידית.

אסתר עמית בוסקילה (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
אסתר עמית בוסקילה (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

בצה״ל ממשיכים לנסות ולמצוא קצה חוט באשר לגורל החטופים. עתה ינסו לבדוק את המועד של הרצח, האם הוא אירע ביום החטיפה, או במהלך הזמן שהיו בשבי ארגון הטרור ברצועה.