הערב (שישי) פורסמה ההודעה הקשה, לפיה גופותיהם של יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה ז"ל אותרו בפעילות של כוחות הביטחון ברצועה.

אסון: לוחם הצנחנים סמל בן אבישי ז"ל נפל בקרב בצפון רצועת עזה
רגע לפני התקיפה ברפיח, תקלה במטוס הקרב הובילה לאירוע חריג

יצחק גלרנטר, בן 56 מהיישוב אירוס, נחטף מהמסיבה ברעים. רכבו של איציק נמצא בכניסה לקיבוץ מפלסים והטלפון שלו אוכן בבית לאהיא שברצועת עזה. מאז לא התקבל כל סימן חיים ממנו.

שני לוק, בת 23 מתל אביב, נרצחה ונחטפה ממסיבת הנובה. תיעוד חטיפתה היה בין הראשונים שחשפו את מעשי הזוועות של חמאס בשבעה באוקטובר.

עמית בוסקילה, בת 28 מאשדוד, בילתה עם חברים בפסטיבל נובה ליד רעים כשמחבלים פשטו על המקום והחלו לירות לכל עבר. בשיחה מצמררת שהספיקה לעשות עם הדוד שלה אמרה שנפגעה בידה ונשמעו קולות ירי.

ניסים, אביה של שני לוק, מסר בכאב: ״היום בבוקר הגיע צוות של צה״ל וקיבלנו את הידיעה שעמית נמצאה כנראה במערה עמוקה בצפון עזה, עם תמונות שמראות שהיא נשמרה במצב יחסית טוב. זה מדהים ושימח אותנו כי לא ידענו למה לצפות. בחייה הקרינה אור ואהבה וחופש ובמותה תנחיל לעם ישראל את אותו דבר - החופש, הטוב, החברות והריקוד.

אחרי שקיבלנו תשובה ברורה על כך שנרצחה, שבועיים אחרי 7 באוקטובר, כשמצאו עצם שלה באזור הקיבוצים, אמרנו בוא נחכה שנה שלמה כדי לראות אם בזמן הזה יחזירו אותה. זאת הפתעה מצוינת. היא תגיע לקבורה במושב סריגים ביום ראשון״.

רותי, דודה של שני לוק: ״לפני כמה שעות החלו שמועות ברשת, חברות פנו אליי והבשורה הכתה אותי בתדהמה. התקשרתי לאחי והבנתי שהוא כבר יודע. זה יישמע הזוי אבל אני אומרת איזה מזל היה לנו שנוכל להעביר אותה לקבורה בישראל. שיהיה לנו קבר. שידענו עוד קודם מהסרטון המזעזע שהיא בעזה, שהייתה ודאות. שלא גררנו תקווה במשך מאה ימים. אנשים אחרים עוד לא קיבלו הודעה.

עכשיו נוכל לא בדיוק לסגור מעגל כי הכאב אינסופי אבל משהו דומה לזה. המחשבה הייתה שלעולם לא נוכל להביא אותה לקבורה, שלא נקבל את הגופה שלה. גם לא יצאנו בדרישה כזאת כי להחזיר את החטופים החיים זה ראשון במעלה. ממשלת ישראל, אני מתחננת - תפסיקו עם השיקולים הפוליטיים, במיוחד העומד בראשה, תעשו כל מה שצריך ותביאו את כולם כבר. בלי משחקי אגו. לא נצליח לחזור לחיינו בלי שהחזרנו את החטופים, החיים והמתים״.

אסף גלרנטר, בנו של יצחק ז"ל: "לא שמענו פרטים בנוגע אליו מאז ה-7 באוקטובר. היום התקשרו אלינו לעדכן אותנו בבשורה. תודה ענקית לכלל מערכות הביטחון על הפעולה הזו, ועל כך שהם הצליחו לגרום לנו לסגור את המעגל ושיהיה לנו קבר לעלות אליו".

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי: "מסרבים להאמין - עמית בוסקילה שלנו איננה. קיווינו, התפללנו, החזקנו אצבעות אך הבשורה המרה הגיעה ואיתה הידיעה על מותה של עמית בוסקילה בשבי חמאס. עמית, סך הכל בת 28 במותה, נחטפה על יד המרצחים מפסטיבל הנובה שבו חגגה את החופש. היא עוד הספיקה להתקשר לדוד שלה שמעון ולספר כי נורתה, אך מאז נותק איתה הקשר ומצבה לא היה ידוע. 

במבצע נועז של כוחות הביטחון חולצה גופתה ותובא לקבר ישראל, יחד עם חטופים נוספים. אשדוד כולה אבלה על מותה ומוסרת את תנחומיה למשפחתה האוהבת והכואבת. נעמוד לרשות המשפחה כל העת, ונלווה אותה ברגעים הכואבים האלה. יהי זכרה של עמית ברוך".