באתר ה"בילד" הגרמני העלו היום (שישי) לכתבה הראשית את הידיעה על מציאת גופתה של החטופה שני לוק ז"ל, אשר בעלת אזרחות גרמנית. פרט לשני, אותרו גופותיהם של יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה ז"ל, שחולצו הלילה במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ.

"לסגור את מעגל הכאב": סיפורי החטופים שאותרו גופותיהם
במזל לא היו נפגעים: פצצה במשקל חצי טון נפלה ממטוס חיל האוויר בעוטף עזה

באתר ה"בילד" נכתב: "הצבא הישראלי הודיע כי אותרה גופתה של שני לוק, זאת לאחר שב-7 באוקטובר נחטפה ונרצחה באכזריות על ידי מחבלי חמאס, וזמן קצר לאחר מכן פורסמו תמונות נוראיות של גופתה על טנדר מחבלים בכל העולם". 

שער ה''בילד'' על שני לוק (צילום: צילום מסך)
שער ה''בילד'' על שני לוק (צילום: צילום מסך)

בתוך כך, אביה של שני, ניסים לוק, התייחס להודעה הדרמטית: ״היום בבוקר הגיע צוות של צה״ל וקיבלנו את הידיעה ששני אותרה כנראה בצפון עזה, עם תמונות שמראות שהיא נשמרה במצב יחסית טוב. זה מדהים ושימח אותנו כי לא ידענו למה לצפות. בחייה שני הקרינה אור ואהבה וחופש ובמותה תנחיל לעם ישראל את אותו דבר - החופש, הטוב, החברות והריקוד".

"אחרי שקיבלנו תשובה ברורה על כך שנרצחה, שבועיים אחרי 7 באוקטובר, כשמצאו עצם שלה באזור הקיבוצים, אמרנו בוא נחכה שנה שלמה כדי לראות אם בזמן הזה יחזירו אותה", הוסיף, "זאת הפתעה מצוינת. היא תגיע לקבורה במושב סריגים ביום ראשון״.

שני לוק ז''ל (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
שני לוק ז''ל (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

רותי, דודתה של שני לוק: ״לפני כמה שעות החלו שמועות ברשת, חברות פנו אליי והבשורה הכתה אותי בתדהמה. התקשרתי לאחי והבנתי שהוא כבר יודע. זה יישמע הזוי אבל אני אומרת איזה מזל היה לנו שנוכל להעביר אותה לקבורה בישראל. שיהיה לנו קבר. שידענו עוד קודם מהסרטון המזעזע שהיא בעזה, שהייתה בוודאות. שלא גררנו תקווה במשך מאה ימים. אנשים אחרים עוד לא קיבלו הודעה".

"עכשיו נוכל לא בדיוק לסגור מעגל כי הכאב אינסופי, אבל משהו דומה לזה", ציינה, "המחשבה הייתה שלעולם לא נוכל להביא אותה לקבורה, שלא נקבל את הגופה שלה. גם לא יצאנו בדרישה כזאת כי להחזיר את החטופים החיים זה ראשון במעלה. ממשלת ישראל, אני מתחננת - תפסיקו עם השיקולים הפוליטיים, במיוחד העומד בראשה, תעשו כל מה שצריך ותביאו את כולם כבר. בלי משחקי אגו. לא נצליח לחזור לחיינו בלי שהחזרנו את החטופים, החיים והמתים״.

שני לוק, נלקחה בשבי החמאס (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
שני לוק, נלקחה בשבי החמאס (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

ראש העיר בית שמש, שמואל גרינברג: "הלב של כל תושבי בית שמש עם משפחת לוק היקרה ואביה ניסים, בן העיר בית שמש, עם היוודע הבשורה על מציאת גופתה של שני לוק ז״ל, נכדתו של עמרם לוק ז״ל, ראש המועצה של בית שמש בעבר. שני נרצחה באכזריות בלתי נתפסת על ידי מחבלי חמאס וגופתה אותרה יחד עם גופות חטופים נוספים על ידי חיילי צה״ל האמיצים שפועלים יומם וליל כדי להשיב את כל החטופים - אלה שבחיים ואלה שלצערנו אינם בחיים. אני משתתף בצער המשפחה ושולח תנחומים מעומק הלב בשם כל תושבי בית שמש. השם יקום דמה".