מסתערבי מג"ב איו"ש, לוחמי מג"ב איו"ש יחד עם צה"ל ושב"כ פתחו הבוקר (שלישי) בפעילות צבאית לסיכול טרור במחנה הפליטים בג'נין. עד כה, מסתערבי מג"ב פגעו בכ-30 חמושים במהלך חילופי האש במרחב. רשת אל-מיאדין הלבנונית דיווחה כי חמישה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל, בהם רופא.

תכנן את הפיגוע בו נרצח מאיר תמרי: זהו המבוקש שחוסל בג'נין
"מחבלים יכולים לחדור מג'נין": כיתות הכוננות נערכות לתרחיש האימים

בסוף השבוע תקפו כלי טיס של חיל האוויר חמ"ל מבצעים בג'נין וחיסלו מספר מבוקשים בפעילות טרור, המרכזי בהם – אסלאם חמאיסה, שהיה אחראי על שורת פיגועים לעבר אזרחי ישראל. בין היתר, היה חמאיסה אחראי לפיגוע הירי בחרמש במאי 2023 שבו נרצח מאיר תמרי, ופיגוע נוסף בחודש יוני של אותה שנה שבו נפצעו ישראלים.

ג'נין משמשת מזה שנים מוקד שממנו יוצאים מחבלים רבים על מנת לפגע בישראלים. באחד החיסולים הממוקדים שבוצעו בעיר לפני כחודשיים, חוסלו ארבעה מחבלים, אחד מהם הוא אחמד ברכאת (אבו אל-האני), ממפקדי גדוד ג'נין שאף הוא היה מהאחראים לפיגוע בו נרצח תמרי. מחבל בכיר נוסף שחוסל הינו מחמד חוואשין, מפקד תשתית הטרור של הג'יהאד בג׳נין.

אסלאם חמאיסה, מהאחראים לרצח מאיר תמרי (צילום: רשתות ערביות)
אסלאם חמאיסה, מהאחראים לרצח מאיר תמרי (צילום: רשתות ערביות)

בחודש פברואר עצרו כוחות הביטחון את עומר פאיד, מראשי התשתית הצבאית של ארגון הטרור חמאס בג'נין. פאיד היה מעורב בחודשים האחרונים במספר אירועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנן לבצע פיגועים נוספים. שני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל מרסיסים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.