מלחמת חרבות ברזל: תא"ל (מיל') אמיר אביבי (יו"ר הביטחוניסטים"), שוחח היום (רביעי) עם יואב מינץ בתכנית ברדיו צפון 104.5FM ופרש את משנתו בנוגע להמשך המלחמה.

כפסע מ"הניצחון המוחלט"? בכירים אמריקאים: "רק כשליש מחמאס הושמד" | דיווח
"קדושים מכובדים": הקהילות היהודיות באיראן בהספד מפתיע על ראיסי

בפתח הראיון אמר: "איום הרקטות מעזה מנע מאיתנו פעולות נרחבות והיינו תחת איום שהרתיע אותנו. היום צה"ל עם חופש פעולה יותר נרחב. ארגוני הטרור ביו"ש מנסים לבנות את עצמם. לרשות הפלסטינית יש מערכת שיטתית של הסתה במערכות החינוך ושל תשלום למחבלים שמבצעים פיגועים. ההסתה הזו מביאה לזה שבסוף הרבה צעירים מצטרפים לחמאס והג'יהאד האסלאמי. זו מערכת שמזינה את עצמה כל הזמן ומאלצת את צה"ל להיכנס ולפעול מול התשתיות האלה". 

"ברגע שמבינים שיש תשתית חמושה שיש לה כוונה להוציא לפועל פיגועים, ויודעים איפה חבריה נמצאים - באותו רגע מארגנים כוח, נכנסים פנימה ומחסלים את המחבלים", הסביר. "צריך לומר שהיו תקופות שבהן איום הרקטות מעזה, מנע מאיתנו פעולות נרחבות והיינו תחת איום מתמיד שהרתיע אותנו. היום צה"ל עם חופש פעולה יותר נרחב".

תיעוד מתקיפת המבנה בו היה המחבל אחמד יאסר אלקרא ומעצירת התקיפה בעקבות זיהוי ילד במרחב קודם לכן. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בסיום הראיון אמר באשר לחזית הצפונית: "הסיכויים למלחמה בצפון מאד גבוהים. פיקוד הצפון נערך לזה. כשתהיה מלחמה בלבנון זה לא יהיה דומה בכלל להתכתשות המקומית כרגע במרחב הצפוני. לצה"ל יש המון יכולות שהוא לא מפעיל כרגע כי זו לא מלחמה כוללת והוא ממוקד בעזה. אם חיזבאללה לא ייסוג - צריך להיכנס לנקות את לבנון מהנוכחות שלו ולהחזיר את התושבים הביתה".