ישראל השתלטה על לפחות מחצית מגבולה הדרומי של רצועת עזה עם מצרים שאורכו 9 ק"מ, כך דווח היום (רביעי) ב"וול סטריט ג'ורנל". השטח מהווה מסדרון אסטרטגי שלדברי גורמים מצריים רשמיים ישראל מתכוונת להשיג עליו שליטה עד סוף החודש.

אביה של התצפיתנית שנהרגה: "נדאג להדיח את כל שדרת הפיקוד"
בן כספית זועם על נתניהו: "הכרה במדינה פלסטינית? זה רק תחילת הטרנד"

על פי הדיווח הגורמים המצריים אמרו שהצבא המצרי הגדיל את כוחותיו בחצי האי סיני לאורך הגבול עם עזה. לדברי הגורמים, צה"ל שולט כעת בכ-70% מציר פילדלפי המפריד בין עזה למצרים.

"ישראל טוענת שההשתלטות על המסדרון היא קריטית למטרתה למוטט את חמאס, אך הדבר עלול לסכן את הסכם השלום בן 45 השנים בין ישראל למצרים, המגביל את מספר החיילים ששתי המדינות יכולות לפרוס באזור", נכתב.

עוד נכתב, כי "משרד הביטחון הישראלי סירב להתייחס לשאלה האם בכוונתו להשתלט באופן מלא על הגבול הדרומי או שיש לו לוח זמנים לכך. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חטיבת גבעתי במזרח רפיח (צילום :דובר צה"ל)

עדי ראייה ברפיח אמרו כי טנקים ישראליים התקדמו משכונת ברזיל לעבר תחנת הדלק בהלול ומסגד זול-נורין. לדברי העדים, הטנקים נעו מאחורי בנק פלסטין ושוק הבקר, שם נכחו כמה חיילים.

פעילות צק״ח גבעתי במזרח רפיח (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צק״ח גבעתי במזרח רפיח (צילום: דובר צה''ל)

בתוך כך נציבות האו"ם לפליטים פלסטינים הודיעה היום כי היא השעתה את חלוקת המזון ברפיח בשל מחסור באספקה ובעיות ביטחוניות. הסוכנות נאבקת מזה שבועות להעביר סיוע דרך שני מעברי גבול לרפיח.