דובר צה"ל התיר היום (רביעי) לפרסום כי רס"ר (במיל') גדעון חי דירוא מתל אביב, לוחם ביחידת יהל"ם, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. עוד הותר לפרסום כי סרן ישראל יודקין מכפר חב"ד וסמ"ר אליהו (אלי) חיים אמסלם מרעננה, קצין ולוחם בגדוד נצח יהודה, נפלו בקרב בצפון הרצועה.

חמאס טוען: סיכלנו מתקפת רובוטים מתאבדים של צה״ל | דיווח
תקיפת 130 מטרות וחיסול המוני מחבלים: הפעולה ברפיח מתעצמת | צפו בתיעוד

הרב יוני ברלין, מנהל אמית כפר בתיה ברעננה בו למד סמ"ר אלי אליהו חיים אמסלם ז"ל, אמר כי בית הספר אבל על נפילתו של נער נפלא, שרצה לתרום לחברה, להגן על המדינה ועל עם ישראל ושילם על כך בחייו.

איזבל סוויד, המחנכת של אלי בתיכון אמית כפר בתיה ברעננה, סיפרה כי "אלי היה נער מהמם בעל חיוך כובש שלא ויתר לעצמו אף פעם. למרות קשיי השפה וקשיי ההסתגלות כעולה חדש, הוא סיים את לימודיו בהצלחה וזכה לתעודת בגרות איכותית. תלמיד שחלם להיות חייל קרבי, נער שאהב ללמוד תורה והלך תמיד עם חיוך על השפתיים".

ירון כרמי, שהיה מנהלו בתיכון, אמר כי "אלי נולד למשפחה אידאליסטית אשר עשתה עליה מצרפת וגדל להיות נער שובה לב, ערכי, אהוב ואוהב. הוא ידע שילך להיות לוחם, היה גאה בכך והאמין שזו חובתו. תלמיד למופת, שכיבד את הוריו ואת מוריו והצטיין בלימודים למרות שלא היה לו קל".

עדי צוברי, המנהלת והיועצת: "אלי היה אהוב על כל החברים, הוא אהב לטייל בארץ, היה מחובר בכל מאודו לתורה , למצוות והיה פעיל בבית חב"ד הפועל בקהילת  העולים מצרפת ברעננה, בית הספר מחבק את הוריו ואת כל המשפחה בשעה כה קשה".

סרן ישראל יודקין ז"ל מכפר חב"ד, כתב בשעה 09:00 בקבוצת בוואטסאפ המשפחתית: ה"לילה בפעילות מת לנו חייל ממטען, יש עוד ארבע פצועים. יצאו שני מחבלים מהפיר". אחיו דובי ענה לו בשעה 09:50: "תשמור על עצמך", אבל כבר לא היה מענה. שלושת אחיו הגדולים משרתים בצה"ל בסדיר ובמילואים.

אחיו דובי מסר: "לפני שבעה באוקטובר התירו את דמנו כשאמרו שהחרדים משתמטים. אנחנו משפחה חרדית וארבעה אחים משרתים בצה"ל, אני במילואים משבעה באוקטובר וקיבלתי את ההודעה הקשה בצפון. ישראל רצה לשרת שירות משמעותי ולצאת לקצונה. תמיד התייעץ איתי. הוא תכנן להשתחרר באוקטובר, אבל זה כבר לא יקרה לצערנו".

האבא טוביה קם בשבוע שעבר משבעה בניו יורק על מות אביו, ניצול שואה בן 98. היה אמור להישאר עד לגילוי המצבה ביום ה-30 לפטירה. עם קבלת הבשורה הקשה על מות בנו, הוא עלה לטיסה לנצב"ג ואמור לנחות לפנות בוקר.

אחיו הגדול, לוי יודקין, שליח חב"ד בלרנקה בקפריסין, הגיע שעות ספורות לאחר קבלת ההודעה הקשה לבית משפחתו בכפר חב"ד."לפני שבועיים הגעת לשמחה משפחתית, הגעתי לביקור לברית ולאחיין שנולד וחזרתי לבית חב"ד בלרנקה והבוקר קיבלתי את הבשורה על נפילת אחי וחזרתי לכפר חב"ד. דיברנו הרבה מאוד שיחות נפש", הוא סיפר.

סגן ראש המועצה האזורית שדות דן, ימי לפשיץ ושכן של משפחת יודקין סיפר עוד על ישראל יודקין שנפל: "בחור רציני, מוביל חיילים, פייטר רציני דבק במטרה. היה בחור משכמו ומעלה. למד בישיבה ברחובות וכשסיים בגיל 18 החליט שפניו לצבא. הרגיש ששם מקומוץ בשבת שעברהף לפני כשבוע וחצי פגשתי אותו, רק לפני כשבועיים נולד לו אחיין".

מנחם, קרוב משפחה סיפר בעצב: "כשישראל היה מגיע בסוף שבוע לחופשה מרצועת עזה, הוא תמיד הקפיד לקום בשבת בבוקר ולקחת את סבא שלו, כבן 85, הנעזר בכיסא גלגלים, לתפילה בבית הכנסת. ישראל היה בחור מאוד ערכי".

באירוע בו נפל רס״ר גדעון חי דירוא ז״ל, נפצעו באורח קשה קצין לוחם מגדוד 97, חטיבת כפיר, ולוחם במילואים מיחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית. באירוע בו נפלו סרן ישראל יודקין ז״ל וסמ״ר אליהו (אלי) חיים אמסלם ז״ל, נפצע באורח קשה לוחם בגדוד 97, חטיבת כפיר. בנוסף, לוחם מילואים בגדוד 9263, חטיבה 226, נפצע מוקדם יותר היום באורח קשה, בתאונה מבצעית בגבול הצפון.