מנכ"ל "מפקדים למען ביטחון ישראל", אל"מ (מיל') איתמר יער, התראיין הבוקר (חמישי) ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס לפרסום אמש של הסרטון המזעזע מרגעי החטיפה של של התצפיתניות ביום הטבח. "צריך למסות ולהשתמש בכל כלי שיש לנו כדי לשתף כמה שיותר אנשים בעולם במיוחד מקבלי החלטות את סוג הסיטואציה שאנחנו נמצאים בה", ציין. 

אביה של לירי אלבג חושף: המסר המצמרר שהעבירה לו מהשבי
שלמה קרעי נגד גלנט: "בורח לו השמאל, מנסה להפיל את הממשלה יחד עם גנץ"

עוד הוסיף: "צריך לעשות את זה הרבה קודם אבל טוב שעשו את זה עכשיו, במיוחד שבעולם זז מהתודעה הנושא שהתחיל את המלחמה ב-7.10 וכולם עסוקים במה שקורה בעזה. מהבחינה הזאת זה נדרש ואצילות המשפחות שהסכימו לזה ראויה לציון. הבנתי שביקשו את הרשות של אלה מצולמות ולא ביקשו את אלה שלא מצולמים והם התמרמרו כי זה משפיע עליהם".

לטענתו, מתקיימים מאמצים לחידוש המשא ומתן לביצוע עסקת חטופים: "ראה, שאחרי שהמו"מ הופסק, יש עכשיו מאמצים של כל הצדדים לחדש אותו. המצרים מאד מאד רוצים שזה יחודש, הקטארים כנ"ל אנחנו בוודאי. כנראה שגם חמאס. מדינת ישראל צריכה להבהיר אנחנו רוצים לקבל את החטופים. אנחנו מוכנים לשלם את המחירים ולהשתמש במתווכים, אוהבים את חלקם או לא, כדי לנסות לקדם את זה.

סרטון חטיפת התצפיתניות (צילום :ללא קרדיט)

אנחנו צריכים לנסות הכל, כי זו המטרה הכי חשובה כרגע של מדינת ישראל. המו"מ צריך להתנהל ע"י הצוות המקצועי וצריך לתת לו את החבל הכי ארוך שאפשר. ממה שיוצא החוצה לא יודע מה הנכון, אבל החבל שניתן צוות כנראה קצר מדי וזה לא עוזר לענין".