דובר צה"ל הודיע אתמול (שישי) כי גופותיהם של אוריון הרננדס ראדו, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום חולצו מהרצועה. שלושת הגופות נמצאו לאחר שהשב״כ העביר אינדיקציה מודיעינית על תא שטח בצפון הרצועה בה הונחו הגופות.

מזל"ט תקף מכונית בכביש באזור צור שבלבנון; החל גל תקיפות בדרום המדינה
המחבל סיפר על החטיפה של מתן, הסרטון פורסם והמשפחה לא עודכנה

בימים האחרונים הגיעה האינדיקציה כי במרחב הלחימה של צוות הקרב של חטיבה 7 של השריון ישנה מנהרה ובה גופות חטופים. המידע הצביע על תא שטח של כמה מאות מטר רבועים באזור צפוף בתוך מחנה הפליטים ג׳באליה.

חיסלו יותר מ-60 מחבלים. צוות הקרב של חטיבה 7 (צילום: דובר צה''ל)
חיסלו יותר מ-60 מחבלים. צוות הקרב של חטיבה 7 (צילום: דובר צה''ל)

במהלך הפעילות אתמול, נתקלו הלוחמים במחבל שככל הנראה שימש כשומר על מתחם פיר המנהרה. התנהלות המחבל עוררה את חשדם של לוחמי גדוד 75 של השריון והם ניהלו איתו קרב. לאחר הפגיעה במחבל, לוחמי השריון ביצעו סריקה רגלית בחצר בין המבנים.

כאשר נתקלו בפיר הם הזעיקו כוחות נוספים ובהם לוחמי יהל"ם של חיל ההנדסה, לוחמי יחידה מיוחדת באמ"ן ולוחמי השב״כ. הכניסה לפיר בוצעה תחילה על ידי לוחמי יחידת יהל"ם יחד עם לוחמי יחידה מיוחדת באמ"ן. במשך שעות נחקר ונסרק הפיר עד שנמצא החלל בו הוסתרו הגופות.

הגופות אותרו תוך הסתמכות על מידע מודיעני מדויק, שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במודיעין האוגדה, בשב"כ ובמפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין. המבצעים לחילוץ הגופות הם חלק ממערכה מתוכננת ומנוהלת מעל ומתחת לקרקע שמובילה אוגדה 98 בג'באליה.

את המאמץ המחקרי והאיסופי ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין כתף אל כתף עם שב"כ ויחידות צה"ל. המאמץ נמשך כמה חודשים, וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה אחת. לאחר עבודת המודיעין המורכבת, המפקדה היתה בתקשורת רציפה והדוקה עם הכוחות המתמרנים, כדי להכווין אותם אל המיקום המדויק שהמודיעין והניתוח העלו.

מפקד חטיבה 7 אמר לאחר המבצע: "בפעולה משותפת של גדוד 75 מהחטיבה, ועם יהל"ם כמובן, הצלחנו להוציא במבצע מסובך שלוש גופות לשטח הארץ. כולם צריכים להיות גאים בעצמם, בעצמנו. זה חלק ממטרות המלחמה, להשיב גופה הביתה לקבר בישראל. אני גאה מאוד בפעולה של הכוחות פה וגאה מאוד בכם".

מפקד גדוד 75, סגן-אלוף רון, ציין שהגדוד שלו נלחם כבר כשבועיים בג'באליה, ו"תוקף ומשמיד" תשתיות של האויב הן מעל הקרקע והן מתחתיה. "במוצאי השבת האחרונים הגדוד יצא להתקפה על מתחם לחימה נוסף של האויב, כתוצאה ממנו הרגנו מחבלים ואיתרנו תוואי תת קרקעי שהוביל להשבת שלושת החטופים מישל ניסנבאום, חנן יבלונקה ואוריון הרננדס. בהזדמנות הזאת אני רוצה למסור תנחומים למשפחות, ואני בטוח שהיכולת שלכם לפקוד את קבר בניכם ייתן לכם נחמה קטנה. אני רוצה למסור לעם ישראל, לגדוד ולחטיבה – שאנחנו נמשיך לפעול בנחישות, להפוך פה כל גרגר, לטהר פה כל בית, על מנת לעמוד במטרות המלחמה ולהשיב את החטופים הביתה".