חייל מילואים רעול פנים וחמוש בכלי נשק ווסט לחימה מופיע בסרטון ערוך שצולם ככל הנראה בעזה, על פי הערכה, במבנה בו צה״ל פעל וניהל לחימה - זאת על פי סימני הפיח וההרס של קירות המבנה. בסרטון, המופנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, החייל מצהיר כי הוא וחבריו (100 אלף חיילי מילואים) לא יעניקו את המפתחות של עזה לרשות הפלסטינית, לחמאס, לפת״ח או לכל גורם ערבי.

ליל גלנט 2? שר הביטחון יודע כי אין לו באמת מה לחשוש מנתניהו | משה נסטלבאום

החייל קורא לשר הביטחון יואב גלנט להתפטר: ״אתה לא יכול להיות שר ביטחון״ ואחר כך אף מאיים במונולוג ארוך ותוקפני עליו ועל הרמטכ״ל, כי הם יפעלו לבצע מרד צבאי: ״אתה לא יכול לנצח את המלחמה. אתה לא יכול לפקד עלינו. והנה אני מודיע לך - אם אנחנו לא נלך עד הניצחון, מאה אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר. לא נזוז מהגדר. אנחנו נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה תחת אבטחה של הצבא שלנו. אנחנו נקשיב למנהיג אחד. זה לא שר הביטחון, זה לא הרמטכ״ל - זה רק לראש הממשלה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד אומר החייל בסרטון: "תחשבו למי אתם מתכננים לתת את המפתחות… אנחנו רוצים ניצחון. האחים שלנו לא נרצחו סתם, לא נאנסו סתם ולא נשחטו במיטות סתם. רוצים ניצחון רוצים הכרעה רוצים לפרק את כל מי שנשאר פה. כל מי שחגג ששחטו אותנו. את כל הילדים הקטנים שדרכו על ראשים של האחים שלנו החיילים כשהם דרכו על אדמת עזה. את כל אלה אנחנו רוצים להרוג. אף אחד לא יישאר חי. מי שפגע בעם ישראל מי שפגע באחים שלנו היהודים, הדרוזים והבדואים - אנחנו רוצים להשמיד אותו.

"ואתה אדון גלנט לא יכול לעשות את זה. אז הנה אני מודיע לך או שתשנה את התקליט שלך או תחליף את התקליט ותבין שאנחנו רוצים לנצח. או שנלך רק עם ראש הממשלה. רק מי שיחליט שאנחנו צרכים לנצח אחריו אנחנו נלך. הנה אני אומר לך אתם רציתם הפיכה צבאית, אנחנו חיילי המילואים שלא יכולים לחזור הביתה אנחנו נראה לכם מה זאת הכרעה, מה זה ניצחון אנחנו נראה לכם איך יהודיים אמיצים מנצחים״.

זמן קצר לאחר פרסומו, בחרו בצה"ל להגיב לסרטון ותקפו: "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות צה״ל וערכי צה״ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות. בגין האירוע הורתה הפרקליטה הצבאית הראשית על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת.  במקביל לחקירה, לנוכח חומרת האירוע, הרמטכ״ל הנחה על קיום שיח פיקודי מיידי בכל הרמות".

דבריו של החייל צולמו כשברקע כתובות גרפיטי של תנועת ״כך ״ וכן הכתובת ״כהנא״. בדובר צה״ל טרם הגיבו על הסרטון שנשלח תחילה למספר עיתונאים והפך לוויראלי ברשת. בצה"ל בחנו במהלך השבוע את הסרטון, וההערכה היא כי הוא אותנטי, הן בשל המדים והציוד שנשא הדובר בו, והן בשל המבנה שבו הוא צולם. יחד עם זאת, גם במידה שלא באמת מדובר בחייל, בצה"ל רואים בחומרה את הניסיון לייצר בדמורליזציה כלפי הצבא.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה. ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]