משפחות חטופים התכנסו היום (שבת) בשער בגין בתל אביב ונתנו הצהרה לתקשורת לאור הדיווח על החזרת גופותיהם של שלושה חטופים נוספים וחידוש המו"מ לעסקת חטופים הצפוי בשבוע הבא.

כתב "הארץ" קורא לחקור את יאיר נתניהו: "מאסר חמש שנים, אין לו חסינות"
גלנט חייב לומר לנתניהו: אינך כשיר עוד לכהן כראש הממשלה | דעה

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר, אמרה: "התנאים לעסקה לא השתנו, והם הדרך היחידה להחזרת החטופים: לא תהיה עסקה בלי הפסקת המלחמה! אם הממשלה לא תחתור עכשיו לעסקה, בסוף תיכפה על ישראל הפסקת מלחמה ללא החזרת החטופים, וממשלת ישראל תחרוץ את גורלם ואנחנו נאבד את בני משפחותינו לנצח! הממשלה חייבת עכשיו להוביל יוזמה לעסקה הכוללת את הפסקת המלחמה בתמורה להחזרת כל החטופים! המשך המלחמה עלול להביא את ישראל להפסד מוחלט, בכל החזיתות כולל אי החזרת חטופים!".

עינב צנגאוקר, אימו של מתן החטוף (צילום: אבשלום ששוני)
עינב צנגאוקר, אימו של מתן החטוף (צילום: אבשלום ששוני)

יפעת קלדרון, בת דודתו של עופר קלדרון הוסיפה: "גנץ, איזנקוט, גלנט ודרעי – אנחנו שומעים בתקשורת בשעה האחרונה על חידוש המשא ומתן בימים הקרובים. חובתכם לבלום את ניסיונות הסיכול של נתניהו, חובתכם לדאוג שינתן מנדט מלא לצוות המשא ומתן, ולדרוש לסגור עסקה עכשיו! אם לא תבלמו את ניסיונות הטירפוד הפושעים של נתניהו – אתם תהפכו לשותפים לפשע ההפקרה! דם החטופים שלא יחזרו בחיים יהיה גם על ידיכם!".

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר החטוף (צילום: אבשלום ששוני)
יפעת קלדרון, בת דודו של עופר החטוף (צילום: אבשלום ששוני)

"לפי הסקרים רוב הציבור מסכים להפסקת המלחמה בתמורה להחזרת החטופים! הקשיבו לציבור שבשמו אתם יושבים על כסאותיכם!", אמר אור גת, אחיה של כרמל גת. "הקונספציה לפיה אפשר למוטט את חמאס ולהחזיר את החטופים בו זמנית – קרסה! על ממשלת ישראל לפעול קודם כל להחזרת החטופים כמטרת על עליונה!", קראה אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר.

"ליבנו שוב נשבר לרסיסים יחד עם המשפחות. משפחות החטופים חיות בתוך סיוט מתמשך של רולטה רוסית. בכל כמה ימים, אנחנו קמים עם הודעה על עוד ארון שיוצא מעזה. אי אפשר להמשיך ככה! יש חטופים חיים בעזה, אנחנו רוצים לקבל אותם בחזרה בבית ובחיים!", הכריז עמרי, בנו של עודד ליפשיץ החטוף.