גורם פלסטיני בכיר אישר אתמול (שבת) כי הרשות הפלסטינית מנהלת דיונים זהירים עם מצרים, ישראל וארה"ב בנוגע לניהול פלסטיני רשמי של המעברים לרצועת עזה עם אפשרות לנוכחות צד שלישי, כך דיווחה סוכנות הידיעות הערבית AWP.

דובר חמאס טען: חטפנו חיילים בג׳בליה; בצה״ל הכחישו: ״אין אירוע"
משפחות החטופים לא מתרגשות מהמו"מ המתחדש: "תנאי העסקה לא ישתנו"

על פי אותו גורם, הדיונים הללו עוסקים בעיקר בפתיחת מעבר כרם שלום ומעבר רפיח, זאת בנוסף למעברים בצפון רצועת עזה, במטרה להקל על מעבר אנשים וכניסת סחורות וסיוע הומניטרי לתוך הרצועה.

הגורם הפלסטיני ציין כי קיימות מספר הצעות בנוגע להפעלת מעבר רפיח, אולם אף אחת מהן לא התקבלה עד כה. לדבריו, אחת הדרישות המרכזיות של המצרים והפלסטינים היא נסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל ממעבר רפיח וסביבתו, אולם טרם נקבע מועד מוסכם לכך.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דגל ישראל מונף במעבר רפיח (צילום: רשתות ערביות)
דגל ישראל מונף במעבר רפיח (צילום: רשתות ערביות)

עוד הוסיף הגורם כי קיימות הבנות מסוימות בין המדינות בנוגע להצבת אנשי הרשות הפלסטינית במעבר כרם שלום, לצורך כניסת משאיות סיוע הומניטרי וחילופי סחורות. הגורם הפלסטיני סיכם כי הדיונים הללו צפויים להימשך בתקופה הקרובה, על מנת להבטיח הסכם מוסדר שיאפשר את פעילות המעברים באופן מלא.

ברקע דרישת בית הדין הבינלאומי בהאג לעצור את הפעולה הצבאית ברפיח, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן שוחח אמש עם השר בני גנץ, וחזר על עמדת האמריקאים ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן באשר לכניסה לרפיח. עוד דנו השניים בחשיבות של סיום השיחות באשר לפתיחת מעבר רפיח בהקדם האפשרי.