בכיר שב"כ לשעבר, יוסי אמרוסי (הביטחוניסטים") התראיין הבוקר (ראשון) אצל יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104 ואמר: "צה"ל ושב"כ מתייחסים לחטופים חיים ומתים כשליחות. רואים בשני המקרים האחרונים שחמאס הסתיר את הגופות ולא נמלט איתן. לכן מציאתן חשובה, כי ככל שיחלוף הזמן יהיה יותר קשה למצוא".

לא הסיוע ולא השליטה במרחב: זו הסיבה העיקרית שעומדת מאחורי הפעולה ברפיח
ביידן יעצור את המבצע ברפיח? "נתניהו מריח שהוא חלש" | צפו

עוד הוסיף אמרוסי: "צה"ל ושב"כ מתייחס לחטופים והנעדרים גם גופות וגם לחיים כשליחות לא כדבר שצריך להגיע אליו מודיעינית אלא כשליחות. זאת עבודת נמלים של איסוף פיסות מידע מחקירות או ממקורות מידע אחרים. המאמץ הזה להשיב גופות זה דבר חשוב מאין כמוהו. אנחנו רואים גם בשני המקרים האחרונים שחמאס הסתיר את הגופות האלה ולא נמלט ולקח אותן איתו. לכן מציאתן כל כך חשובה כי ככל שיחלוף הזמן יהיה הרבה יותר קשה למצוא. אני מקווה ומאמין שנמצא ונגיע גם לחטופים חיים". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גופות החטופים שאותרו ברצועת עזה (צילום: מטה משפחות החטופים)
גופות החטופים שאותרו ברצועת עזה (צילום: מטה משפחות החטופים)

כשנשאל האם ישראל תמשיך בפעילות ברפיח, ענה: "הבנתי ממוחי משפט שהחלטת בית הדין בהאג לא עצרה לחלוטין את הלחימה ברפיח אלא אמרה תתחשבו באוכלוסיה וזה בדיוק מה שצה"ל עושה. חייבים לפעול ולסגור את ציר פילדלפי. אצלנו יש תחושה כאילו אנחנו מפסידים במלחמה, שאנחנו לא מנצחים, לא מתקדמים".

חמאס ברחוב רפיח (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
חמאס ברחוב רפיח (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

לגבי מטרות המלחמה, הבכיר לשעבר הבהיר: "אנחנו לא מפסידים! זו טעות. אנחנו שולטים בשטח מצאנו כמה מפעלים וכבשנו והשמדנו אותם. חמאס לא יכול היום לייצר אפילו טיל אחד. אם נסגור את ציר פילדלפי הוא גם לא יוכל לייבא אפילו טיל אחד. מתי שהוא תיגמר לו התחמושת והוא יצטרך להפסיק להילחם. אולי יהיו לו אנשים עוד ועוד אבל זה לא אותו דבר". 

אמרוסי הוסיף: "צריך להמשיך ברפיח גם למוטט את הגדודים גם לנסות למצוא חטופים, גם להשתלט על הסיוע הומניטרי ולנהל אותו יותר טוב בלי השפעה של חמאס במעבר רפיח. ראינו שהאוכלוסיה מתפנית מהר משחשבנו. אני מאמין בפעילות ברפיח משני טעמים: למצוא חטופים ולמצוא גם את סינואר. הלחץ הצבאי זה הכלי היחידי שנותר כדי להחזיר את החטופים. בלי הלחץ הזה סינואר יכול להמשיך לשבת שקט". 

סרטון המרד (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
סרטון המרד (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

על סרטון המרד של חייל המילואים לכאורה, טען: "ראינו בתחילת המלחמה סימנים של התגייסות מכל רחבי הקשת לא משנה מה הדעה הפוליטית ונלחמו למען עם ישראל. יש לי תחושה שזה פייק. כרגע יש חקירה של מצ"ח. אסור להכניס את צה"ל לפילוג שהיה בעם. אסור להכניס פוליטיקה לצבא. המטוטלת הזאת יכולה לנוע ימינה ושמאלה בצורה פראית מאד".