החשוד בסרטון ההמרדה נגד שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ״ל הרצי הלוי עוכב היום (ראשון) לחקירה במשטרה הצבאית. מצה״ל נמסר כי החקירה ממשיכה להתנהל וכי בינתיים נאסר עליו להגיע לשירות מילואים.

כזכור, החשוד עורר סערה לאחר שתיעד עצמו  רעול פנים וחמוש בכלי נשק ווסט לחימה בסרטון שצולם ככל הנראה בעזה ובו הצהיר כי הוא וחבריו (100 אלף חיילי מילואים) לא יעניקו את המפתחות של עזה לרשות הפלסטינית, לחמאס, לפת״ח או לכל גורם ערבי. החייל קרא  לשר הביטחון יואב גלנט להתפטר: ״אתה לא יכול להיות שר ביטחון״ ואחר כך אף מאיים במונולוג ארוך ותוקפני עליו ועל הרמטכ״ל, כי הם יפעלו לבצע מרד צבאי: ״אתה לא יכול לנצח את המלחמה. אתה לא יכול לפקד עלינו. והנה אני מודיע לך - אם אנחנו לא נלך עד הניצחון, מאה אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר. לא נזוז מהגדר. אנחנו נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה תחת אבטחה של הצבא שלנו. אנחנו נקשיב למנהיג אחד. זה לא שר הביטחון, זה לא הרמטכ״ל - זה רק לראש הממשלה".

זמן קצר לאחר פרסומו, בחרו בצה"ל להגיב לסרטון ותקפו: "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות צה״ל וערכי צה״ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות. בגין האירוע הורתה הפרקליטה הצבאית הראשית על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת.  במקביל לחקירה, לנוכח חומרת האירוע, הרמטכ״ל הנחה על קיום שיח פיקודי מיידי בכל הרמות.

הסנגור של החשוד אמר כי הוא "לא קרא לסרבנות או לסירוב לציית ל'פקודה מחייבת בצבא'. עת שמדובר על נסיבות כה חריגות, בדמות מחלוקת בין שר הביטחון לבין הממשלה והעומד בראשה, די ברור כי חובת הציות של חיילי הצבא היא להוראות הממשלה ולא להוראות שר הביטחון. תוכן דבריו של מרשי, במסגרת הסרטון האמור, אינם עולים לכדי קריאה להתנגדות עתידית ל'הוראת מחייבת בצבא', אלא רק להתנגדות לקיים הוראה בלתי מחייבת. מכאן, שתוכן דבריו כאמור, אינם יכולים לבוא בגדרי יסודות עבירת 'המרי' או עבירת 'הסתה למרי'".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה. ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]