אלוף במיל' יצחק בריק מתח היום (ראשון) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל ראשי מערכת הביטחון. בשיחה עם ליאת רון ב-104.5FM אמר כי "אם ביבי, גלנט, הרצי הלוי וגרורותיהם יישארו בשלטון – מדינת ישראל מידרדרת לסוף דרכה. הם יורידו אותנו ביגון שאולה".

"איפה הייתם באוקטובר?": עימות חסר תקדים בין הרמטכ"ל למירי רגב | דיווח
אלוף (מיל') ישראל זיו: "חוץ מצה"ל, שום דבר לא מתפקד במלחמה הזו"

הוא פירט: "התמוטטות הכלכלה, חרמות עולמיות שעכשיו מתחילות בקצב מואץ, התמוטטות החברה, התמוטטות הצבא והתמוטטות כל היחסים הבין-לאומיים. אנחנו במלחמה שאין לה תכלית, לא נוכל לנצח את החמאס והם רצים להכין עצמם למלחמה הגדולה".

על התקדמות צה"ל ברצועת עזה, אמר: "נכנסנו לעזה כבשנו 80% מהשטח, עכשיו אנחנו בתוך רפיח אבל היום אין לנו כוחות, ולא תמיד יש להם מחליפים כשהם יוצאים להפוגה. בזמן הזה החמאסניקים חוזרים מהמנהרות למקומות שצה"ל יצא מהם. נהרגים לנו חיילים בלי תכלית. כל התהליך הזה מפוצץ אותנו מול העולם".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מאז שבעה באוקטובר בריק, שהיה קול בודד ובולט שהזהיר מפני המלחמה הכוללת ומוכנותו של צה"ל, נפגש שש פעמים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פגישותיהם סיפר: "בפגישות לפני התמרון, הצלחתי לעצור התנהלות שהייתה מביאה הרבה מאוד אבידות לצה"ל", אמר. "קיבלתי דוחות שאומרים שהחיילים שנכנסים הם לא מאומנים אין להם ציוד והם צריכים לפחות שבועיים כדי להתארגן ולהיכנס נכון".

לדבריו, נתניהו "עצר את המהלך עוד במהלך השיחה איתי. הצעתי לו גם לא להיכנס למתקפה עם חיזבאללה, אנחנו לא היינו מוכנים, היינו חוטפים מלחמה אזורית כוללת, היו מחרבים לנו את המדינה. אז גם את זה הוא עצר".

נתניהו וגלנט (צילום: דנה קופל, פול (פלאש 90))
נתניהו וגלנט (צילום: דנה קופל, פול (פלאש 90))

עם זאת, הוא סיפר כי לאחרונה התנהלותו של נתניהו השתנתה: "אני מבין שהאיש ירד מהפסים. אני מסביר לו מה הולך לקרות כולל מה יקרה אם צה"ל ייכנס לרפיח, כולל שאין לך כוחות לנצח כי אם אתה נכנס ויוצא ואתה לא מייצב את הכוחות בפנים לתקופה לא קצרה, אי אפשר להקים את מי שיחליף את החמאסניקים כמושל האזור של עזה". 

"האיש רואה את הממשלה כדבר מרכזי בחייו, הוא לא רוצה לסיים את תפקידו גם אם הוא מבין שהמדינה הולכת וקורסת מהתהליכים האלה שאין להם כבר תכלית", סיכם. "אם הוא יגיד שהוא מפסיק את המלחמה בשביל לשקם את המדינה והצבא, ויחזור כשהוא חזק, יגידו לו סמוטריץ' ובן-גביר שמפרקים לו את הממשלה - זה היה יותר חשוב לו לפרק את הממשלה מאשר לפרק את המדינה".